וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכו של רפיק חלבי למשרת מנהל הטלוויזיה סלולה: ביה"ד המשמעתי של רשות השידור דן אותו לנזיפה בלבד

רוני קורן-דינר

18.7.2001 / 15:27

בפרשת תשדירי הבחירות של ש"ס, שבה נאשם בסיוע לתעמולה; "אין מקום למצות עמו את מלוא חומרת הדין", כתבו השופטים; רשימת המועמדים למשרה תיסגר ביום שישי

בית הדין למשמעת של עובדי רשות השידור גזר היום את דינו של רפיק חלבי, במשפט המשמעתי נגדו בעניין תשדירי הבחירות של ש"ס, והחליטו כי חלבי יינזף - אך זכותו לגשת למכרז למשרת מנהל הטלוויזיה לא תיפגע.

חלבי נחשד בכך שבמהלך מערכת הבחירות בשנת 1996 סייע לש"ס בתשדירי התעמולה שלה, עזר בתרגום התשדירים לערבית, השתמש בחומרים מארכיון רשות השידור, וכן הדליף את תוצאות המדגם הטלוויזיוני לאריה דרעי, עמו היה בקשרי ידידות. השופטים קבעו אתמול כי חלבי יורשע בסעיף אחד בלבד, והוא - "התנהגות העלולה לפגוע בתדמיתה של רשות השידור".

"נראה לבית הדין כי בנסיבות המקרה, כפי שתוארו לעיל, ובמסלול הארוך והפתלתל שעבר הנאשם בפרשה זו, שלפנינו אין מקום למצות עמו את מלוא חומרת הדין", נכתב בגזר הדין. "נדגיש כבר בשלב זה כי אנו סבורים שאין עלינו להכריע או לפגוע בזכותו של הנאשם להציג מועמדותו לתפקיד מנהל הטלוויזיה. מעשיו, כולל הכרעת הדין במקרה זה, כולם פתוחים בפני ועדת המכרזים, ואת שיקולי התאמתו בנסיבות אלה תעשה ועדה זו ולא בית הדין".

חלבי, מנהל חטיבת החדשות בערוץ הראשון, הציג את מועמדותו לתפקיד מנהל הטלוויזיה, תפקיד אשר נעשה בידי ממלא מקום מזה כשנה וחצי. רשימת המועמדים תיסגר ביום שישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully