וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: טבע זינקה ב-3.5%

טל לוי

1.5.2006 / 17:19

טבע זכתה באישור בלעדי לתרופה בעלת שווי שוק של 4.4 מיליארד דולר. כור איבדה 4.7% לאחר שנרכשה בידי אי.די.בי

לאחר חודש אפריל המוצלח, במהלכו עלו המדדים בכ-6%, המשיכה הבורסה לנסוק לשיאים חדשים גם היום. מדד המעו"ף הוסיף 0.3% וננעל ברמה של 867.8 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף 0.7% ל-890.58 נקודות. יציבות נרשמה בשוק הסולידי ומחזורי המסחר הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל. מחר לא יתקיים מסחר בשל יום הזיכרון וביום רביעי תהיה הבורסה בחופש לרגל חגיגות יום העצמאות.

ברקע, נמשכים המגעים הקואליציוניים להרכבת הממשלה, כאשר לאחר ההסכם עם מפלגת הגימלאים והעבודה, הצטרפה הבוקר גם סיעת ש"ס לקואליציה בראשות אהוד אולמרט. לפי ההסכם, תקבל ש"ס ארבעה שרים: התמ"ת, התקשורת ושני שרים בלי תיק, שאחד מהם יהיה אחראי על שירותי הדת במשרד ראש הממשלה. עם זאת, המפלגה לא תהיה אחראית על מינהל מקרקעי ישראל.

"החדשות הטובות הן שהקואליציה הוקמה וכבר יודעים מי יהיו השרים שיכהנו. כעת, כבר רואים כי לא תהיה פריצה תקציבית - אירוע ממנו חששו בשוק ההון", אמר הבוקר פעיל בשוק המוסדי. "בנוסף, רצף העלאות הריבית בארה"ב כנראה מגיע לסיומו".

לדבריו, הפעילים ממתינים להעלאת דירוג האשראי של ישראל. זאת, מספר חודשים לאחר שדירוג האשראי של הבנקים הגדולים הועלה לרמתה של מדינת ישראל. במישור המדיני, צפויות החדשות על ההתכנסות לתרום עוד לחוסנה של הבורסה ולמשוך משקיעים זרים.

מניית טבע החלה לזנק בסביבות השעה 15:30 והגיעה עד לעלייה של 7%. הסיבה לעלייה היא הוראתו של בית המשפט בארה"ב ל-FDA לבחון שוב מתן בלעדיות על תרופת הזוקור של חברת מרק, המיועדת לטיפול בכולסטרול ובעלת היקף מכירות של 4.4 מיליארד דולר בשנה. בית המשפט קבע כי החלטה קודמת של ה-FDA בארה"ב, שלא להעניק לטבע את האישור אינה חוקית, והורה לרשות המזון והתרופות לבחון מחדש את הנושא. על פי הערכות, טבע תקבל את האישור המיוחל מה-FDA כאשר הפטנט יפוג ביוני השנה. מחזור המסחר בטבע הסתכם ב-350 מיליון שקל - הגבוה בבורסה והבך הכל הוסיפה המניה 3.6%.

העלייה בטבע גררה עלייה במדד המעו"ף כולו, שנסחר דאז ביציבות, שכן לטבע משקל של 9.5% במדד. מחירה של טבע בארה"ב עומד בשעה זו על 42-43 דולר - בדומה למחירה המניה בתחילת השנה שעמד על 43 דולר. עם זאת, מחיר המניה, שעמד בתחילת השנה על כ-200 שקל, עומד כעת על 190 שקל בלבד. הסיבה לכך היא ירידה בשער הדולר, אשר גוררת "תרגום" של מחיר המניה למחיר נמוך יותר בשקלים.

אלביט הדמיה, שעלתה אתמול 3.8%, הוסיפה היום עוד 3.4% והיא משלימה בכך עלייה של 58% מתחילת השנה. אתמול קיבלה החברה אישור לפרויקט של 1.5 מיליארד יורו בבודפשט. בעל השליטה בחברה, מוטי זיסר, ציין אתמול כי החברה תומחרה שנים ארוכות בחסר, ולמרות שהפכה בשנתיים האחרונות לחביבת הקהל - היא עדיין נסחרת בדיסקאונט.

אלרוב, שבשליטת אלפרד אקירוב, הוסיפה 4.8% לאחר עלייה של כ-11% אתמול או 40% מתחילת השנה. החברה הבת, אלרוב נדל"ן, שזינקה אתמול 29%, הוסיפה עוד 5% והיא משלימה בכך עלייה של 225% מתחילת השנה. האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים העריך אתמול, כי "מחירה של אלרוב נדל"ן הוא כשל שוק", והציב למניה מחיר יעד של 64 שקל. הבוקר פתחה המניה במחיר של כ-47 שקל. ב-2005 הוסיפה אלרוב נדל"ן 855%.

כור, שהוסיפה 10% בשני ימי המסחר האחרונים, סיימה בירידה של 4.7%. בסוף השבוע נודע, כי שניים מאנשי העסקים החזקים בישראל, נוחי דנקנר ויצחק תשובה, מגלים עניין ברכישת הקונצרן והדבר התבטא היטב בריצה הקצרה של המניה.

היום נודע כי נוחי דנקנר רכש את השליטה בכור באמצעות דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי. דנקנר רכש 35.38% מצ'ארלס ברונפמן ויונתן קולבר תמורת 446 מיליון דולר. מקורות בשוק ההון העריכו, הצעתו של תשובה עמדה על כ-400 מיליון דולר. נראה כי המשקיעים אינם מרוצים מהרכישה, לנוכח הירידות החדות שבאו במחזור מסחר גבוה (השני בבורסה) של 193 מיליון שקל. דסק"ש עצמה איבדה 4.5%.

מניית אי.די.בי אחזקות איבדה 3.8%. היום גם נודע כי החברות נטוויז'ן וברק, הנשלטות בידי אי.די.בי, פועלות למינוי מעריך שווי עצמאי משותף, שייקבע את שוויין ויחסי החליפין ביניהם לקראת המיזוג המתגבש.

קבוצת דלק, שמשייטת בשבועיים האחרונים ברמות שיא, הוסיפה 1.2%. הבוקר נודע כי דלק US תונפק, ככל הנראה, ביום רביעי לפי שווי של 790-690 מיליון דולר. דלק US מתבססת על הפעלת 349 תחנות תדלוק בארה"ב (רובן המכריע במדינת טנסי) וחנויות נוחות. בנוסף, רכשה החברה את בית הזיקוק טיילר שבטקסס, המזקק כ-60 אלף חביות ליום. דלק US מוחזקת במלואה בידי קבוצת דלק, אולם שיעור זה ירד ל-78.9% לאחר ההנפקה. החברה רשומה בספריה של קבוצת דלק לפי שווי של כ-80 מיליון דולר בלבד.

התאוששות נרשמה גם במניות הבנקים: הפועלים שאיבדה השבוע 2% הוסיפה 1.6% ואילו לאומי הוסיפה 1.3%.

דור אלון עלתה 6.5% לאחר שנודע כי החברה הבת, אלון USA, רוכשת שלושה בתי זיקוק ושבעה מפעלי אספלט בארה"ב תמורת 460 מיליון דולר. החברה תכפיל את כושר הזיקוק שלה פי 2.5 ותרחיב את יכולת ייצור האספלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully