וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מיזוג הכבלים: מתב תרכוש 125 אלף מנויים מתבל

ערן גבאי

1.5.2006 / 9:30

הרכישה - לפי שווי של 6,277 שקל למנוי. גבוה בכ-17% מהשווי לפיו ביצעו הבנקים את המחיקות על חובות חברות הכבלים

חברת הכבלים מתב תרכוש מיידית מחברת תבל, עם השלמת עסקת המיזוג, 125 אלף מנויים לפי שווי מנוי של 6,277.5 שקל למנוי באמצעות אשראי בנקאי נוסף שתיקח החברה. הבנקים הסכימו לכך. מדובר בשווי למנוי הגבוה בכ-17% מהשווי לפיו ביצעו הבנקים את המחיקות על חובות חברות הכבלים, בהתאם להנחיות של המפקח על הבנקים. המכירה של מנויים על ידי תבל למתב נועדה לאזן את החוב הנמוך של מתב עם החוב הגבוה יותר שתישא חברת הכבלים הממוזגת.

הדירקטוריונים של מתב, תבל וערוצי זהב אישרו את הסכם מיזוג הכבלים, לאחר שבסוף השבוע הושגה התקדמות נוספת בפתרון ההסדר המימוני של חברות הכבלים מול הבנקים. חובן של חברות הכבלים, כ-3 מיליארד שקל, ייפרס לשלוש תקופות פירעון של 3, 4 ו-6 שנים, והמיזוג צפוי לזכות בכל האישורים הרגולטוריים הנדרשים. המיזוג בוצע בהתאם למספר המנויים שהביאה כל חברה למיזוג, נכון לספטמבר 2005, לפי רמת חוב למנוי של כ-4,037.5 שקל למנוי.

המיזוג המשפטי בין שלוש חברות הכבלים סוכם כבר לפני חודשיים. על פי ההסכם, האחזקות בחברת הכבלים הממוזגת יהיו: הבנקים - לאומי, הבינלאומי, דיסקונט והפועלים - כ-30%; יתר בעלי המניות יחזיקו יחדיו בכ-47% מחברת הכבלים הממוזגת, כשפישמן יחזיק ב-16.3%, מוזס יחזיק ב-16%, תשובה יחזיק ב-14.6% והציבור יחזיק ב-23.1%. לבנקים צפוי להיות ייצוג בדירקטוריון החברה הממוזגת.

הבנקים הסכימו ביניהם, כי לא תהיה עסקה נפרדת עם כמה מהם בכל הנוגע למכירת מנויים למתב כחלק מאיזון גובה החוב בין מתב (כ-650 דולר למנוי) לבין חברת הכבלים הממוזגת (כ-800 דולר למנוי), ועל כן בנוסחה שסוכמה בין הבנקים, ירד חלקם של הבנקים באחזקות החברה הממוזגת מ-41% ל-30% בתמורה לאיזון היקף החוב מול בעל השליטה במתב, יצחק תשובה. למעשה מתב קנתה את ייתרת המניות של הבנקים.

המשבר בכבלים נמשך יותר מ-4 שנים, מאז אפריל 2002, אז קרסה חברת הכבלים תבל תחת חוב של כ-3 מיליארד שקל ונזקקה לסיוע בית המשפט כדי לשרוד. לחברה מונה נאמן מטעם בית המשפט, צבי יוכמן, שהפעיל וניהל מאז את החברה, שמניותיה עברו לידי הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully