וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספאן: "הנתונים מצביעים על המשך חולשה בכלכלה - עשויה להידרש התערבות נוספת של הבנק"

רונן סרברניק

18.7.2001 / 18:25

לעומת זאת, צופה נגיד הבנק הפדרלי כי בסופו של דבר שיקולי הרכישה וההתרחבות ייגברו על חששות החברות והצמיחה הכלכלית תתאושש

אלן גרינספאן, נגיד הבנק הפדרלי, בנאומו החצי שנתי בפני הקונגרס, אמר כי הבנק הפדרלי, "הניח את התשתית להתאוששות", אך ההאטה עדיין לא הסתיימה. הוא הוסיף כי הכלכלה האמריקאית נותרה שבירה, על אף המדיניות המוניטרית של הבנק.

"חוסר הוודאות הנוכחי סביב הכלכלה האמריקאית אינו משתפר, ועד אשר נראה עדויות מבוססות לתיקוני מלאי ולשיפור בהשקעות ההון, הנתונים מצביעים על המשך חולשה בכלכלה", הוא אמר. "נקטנו בצעדים רבים על מנת להמריץ את הכלכלה, אך אם המצב הנוכחי יימשך, ניאלץ להמשיך ולנקוט בצעדים", הוא אמר.

הבנק הפדרלי הוריד במהלך השנה, 6 פעמים את שיעורי הריבית ב-2.75% בסה"כ. אנליסטים מצפים להורדת ריבית נוספת של 0.25% בפגישת הבנק הפדרלי הקרובה.

השקעות הון

גרינספאן סיפק מעט נחת לקונגרס לאחר שאמר כי, "נתונים על פעילות כלכלית הפכו משליליים למעורבים", לאחר שחברות רבות צימצמו באופן משמעותי את המלאים. גרינספאן אמר כי בתקופה הקרובה הוא צופה ירידות במניות ההיי-טק והתקשורת בפרט.

גרינספאן אמר שההתאוששות תגיע כאשר הביקוש יגדל. עד כה הצריכה הפרטית נותרה חיובית, אך המגזר העסקי הקטין את השקעות ההון באופן משמעותי. "בסופו של דבר", אמר גרינספאן, "ייגברו שיקולי הרכישה וההתרחבות על חששות החברות, ועל הפחד להשקיע ושוב יתגבר הביקוש והצמיחה הכלכלית".

"תקופת החולשה עדיין לא הסתיימה ועדיין לא עברה הסכנה שהחולשה עוד תתגבר מעבר לתחזיות, ותדרוש התערבות נוספת של הבנק", אמר גרינספאן.

התחזית הרשמית

וועדת השווקים הפתוחים צופה רשמית צמיחה של 1.25%-2% בשנת 2001. ב-2002 צופה הוועדה צמיחה של 3%-3.25%. כמו כן, צופה הוועדה אינפלציה בשיעור של 1.75%-2.5% ב-2002 במחירי הצרכן.

הוועדה צופה ששיעור האבטלה יעלה ב-2001 ל-4.75% -5% לעומת רמה נוכחית של 4.5%, וימשיך להתרומם לרמה של 4.75%-5.25% בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully