וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: כלל תעשיות איבדה 2.9% ביומה הראשון לאחר המיזוג; המעו"ף ירד ב-0.8%

אילן מוסנאים

18.7.2001 / 17:03

מחזור המסחר נמוך - 189 מיליון שקל; בזק ירדה ב-1.2% במחזור ער של 20 מיליון שקל; קבוצת אי.די.בי בלטה בירידות; מגמה מעורבת במניות הארביטראז'

הבורסה סיימה הערב יום מסחר רגוע בירידות שערים בינוניות של כ-1% במדדים הכבדים, תוך מחזור מסחר בינוני של 189 מיליון שקל.

המסחר נפתח בבוקר דווקא בעליות קלות של עד 0.2% במדד המעו"ף, כנראה בהשפעת העליות החדות בשיעור של כ-2% מאמש בנאסד"ק, אולם הפתיחה האופטימית לא החזיקה מעמד לאורך זמן רב והמדדים נכנעו להשפעת האירועים הבטחוניים מאתמול, ואחרי מספר דקות המגמה בבורסה התהפכה.

המסחר התנהל לאורך כל שעות היום בירידות בינוניות של 0.5% עד 0.7%, אולם לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט (עם ירידה של 1.5% במדד הנאסד"ק), חלה התחזקות נוספת בירידות שנמשכה עד לסיום המסחר.

הבורסה מפגינה עוצמה

מדד המעו"ף ננעל בירידה של 0.83% לרמה של 435.29 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.81% לרמה של 421.61 נקודות. התל-טק ירד בצורה חדה יותר ואיבד 1.23%.

אילן ששון ממוריץ טוכלר מציין כי בהתחשב באירועים הבטחוניים שראינו אתמול - חיסול אנשי החמאס בבית לחם, ירי המרגמות על גילה ותגבור כוחות צה"ל בשכם וג'נין, ולאור הירידות באירופה והפסימיות בחוזים על הנאסד"ק במהלך היום, היינו עדים בסך הכל ליום נוסף בו המשיכה הבורסה המקומית להפגין עוצמה יחסית.

ששון הוסיף כי הסיפור העיקרי היום בשוק ההון לא היתה הבורסה, אלא דווקא השוק הסולידי, בו נמשכה מגמת התחזקות הדולר והנפילה בשחרים. ששון ציין כי בימים האחרונים, בניגוד למגמה של השנים האחרונות, וכנראה על רקע ירידת התשואות השקליות והתגברות התנודתיות בדולר, היינו עדים לפדיונות בקרנות השקליות, שמלמדות על כך שאולי הציבור הישראלי מתחיל לצמצם את הרכיב השקלי.

ירידות בקבוצת אי.די.בי

מניית בזק ריכזה היום מחזור ער של 20 מיליון שקל וירדה ב-1.2%. הירידה היום באה אחרי מספר ימים בהם נסחרה במגמה חיובית, ועל אף הערכות שפורסמו היום לפיהן הפרטת החברה צפויה להסתיים במהלך החודשים הקרובים.

מניית כלל תעשיות רשמה ירידה של 2.9% במחזור של 9 מיליון שקל. היום היה היום הראשון בו נסחרה המניה ב"גירסה" החדשה שלה, אחרי המיזוג עם החברה הבת כלל אלקטרוניקה , שנמחקה מהמסחר.

גם שאר מניות קבוצת אי.די.בי נסחרו במגמה שלילית כאשר מניית דסק"ש איבדה 2.1%, מניית אי.די.בי אחזקות ירדה ב-0.5% ומניית אי.די.בי פיתוח נפרדה מ-2.6%.

עלית נופלת בעוד 2.2% לשפל של שנתיים וחצי

המניות הדואליות נסחרו במגמה מעורבת כאשר מניות אלביט מערכות וטבע נהנו מעלייה של 1.3% ו-0.2%, בהתאמה, ולעומתן מניית דלתא נפלה ב-4.1%. וריטליקס איבדה 1.8%.

מניית מעריב , שפתחה את הבוקר בעלייה של כ-4%, סיימה את המסחר עם עלייה של 1.6% במחזור של 166 אלף שקל. המניה המשיכה את המגמה של היומיים האחרונים, בהם נרשמה בה עלייה של כ-13% לאחר הידיעה ב-TheMarker.com, לפיה הגיש איש העסקים חיים סבן הצעה לבעלי השליטה בחברה, משפחת נמרודי וולדימיר גוסינסקי, לרכוש את החברה תמורת 400 מיליון דולר. היום נסחרת החברה בבורסה לפי שווי של 150 מיליון דולר.

מניית עלית 5 איבדה 2.2% במחזור של 613 אלף שקל. המניה שאיבדה מתחילת השנה כ-35%, על רקע דו"חות מאכזבים (בעיקר בשל הפעילות של עלית אינטרנשיונל), צנחה למחיר שפל של 135.5 שקל בו היתה בפעם האחרונה בפברואר 1999. יתרה מכך, בחודשים שחלפו מאז אוגוסט שעבר, המניה הספיקה ליפול ב-45%, עקב אזהרת הרווח והדו"חות החלשים שפירסמה.

נמשכת הנפילה בקרדן טכנולוגיות

מניית אלרון ירדה ב-2.2% במחזור של 5 מיליון שקל ואלביט איבדה 2.5%. שתי החברות רשמו בשני ימי המסחר הקודמים עליות נאות על רקע ההודעה לפיה הציעה אלרון לאלביט לבצע מיזוג באמצעות החלפת מניות (כאשר מחזיקי מניות אלביט יקבלו מניות של אלרון בתנאים שייקבעו בהמשך).

מניות הבנקים רשמו ירידות כאשר מניית בנק הפועלים , שריכזה את המחזור הגבוה בורסה - 22 מיליון שקל - ירדה ב-0.5%, מניית בנק לאומי ירדה ב-1.4% ומניית בנק דיסקונט , שבימים האחרונים רשמה התאוששות ממחיר שפל של כ-290 אגורות אליו נפלה, ואחרי עלייה של כ-10% בשבוע האחרון, ירדה היום ב-0.4%.

מניית קרדן טכנולוגיות איבדה 4.1% במחזור של 256 אלף שקל. המניה, שצנחה אתמול ב-10%, השלימה היום ירידה של כ-55% מתחילת החודש, למרות הודעת החברה האם קרדן השקעות , כי בכוונתה להעביר לקרדן טכנולוגיות את פעילות התקשורת שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully