וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסגרו בירידה בהובלת מניות השבבים והנפט

רונן סרברניק

18.7.2001 / 22:07

הירידות התחזקו לאחר נאום גרינספאן בקונגרס; מגזר הטלקום המשיך לרדת גם היום

בורסות אירופה נסגרו בירידות שערים בהובלת מניות השבבים, שלא התנחמו גם מדו"ח מוצלח במיוחד של אינטל, ומגזר הנפט. בלונדון נסגר הפוטסי בירידה של 0.4%; ה-CAC 40 בפאריס ירד ב-2.2% והדקס בפרנקפורט יורד ב-2%.

הירידות באירופה התחזקו והיקפי המסחר גדלו לאחר פרסום נאומו של אלן גרינספאן, יו"ר הפדרל ריזרב, שנאם בפני הקונגרס וטען כי החולשה הכלכלית עדיין לא הסתיימה והבנק עשוי להוריד את הריבית ב-0.25% בארה"ב בפגישתו הבאה.

אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, הביסה אתמול את תחזיות הרווח לרבעון השני ב-2 סנט למניה, ואף הודיעה כי תעמוד בתחזיות לרבעון השלישי של השנה. למרות הדו"ח החיובי מגיבות מניות מגזר השבבים במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. בפאריס ירדה מניית ST, יצרנית השבבים, ב-2.7%. סימנס רושמת ירידה של 3.1% ואינפיניון נסגרה בירידה של 1.9%.

יצרנית ציוד השבבים ההולנדית ASML נסגרה ב-1% לאחר שדיווחה על הפסד נקי של 96 מיליון יורו במחצית השנייה של 2001, בהתאם לתחזיות. החברה ציינה כי היא אינה רואה באופק התאוששות קרבה בענף המוליכים למחצה.

עלייה בעתודות הנפט של ארה"ב מעוררת חששות בקרב הסוחרים כי מחירי הנפט הגולמי ירשמו ירידה נוספת. את הירידות במגזר הנפט מובילות מניות BP אמוקו ו-Shell, שירדו ב-3.5% ו-4.1% בהתאמה. מניית טוטאל פינה נסגרה בירידה של 4.4%.

מניות חברות הטלקום, שרשמו ירידות חדות אתמול, ממשיכות היום לרדת. וודאפון יורדת ב-2%, פראנס טלקום ירדה ב-4.7% וסונרה, שצללה אתמול ב-15%, עולה ב-4.2%. מניית מרקוני נסגרה בירידה של 1% לאחר שהיום תקפו בכעס בעלי מניות החברה את ההנהלה במהלך פגישת בעלי המניות השנתית כאילו החברה לא התכוננה כיאות לחולשה ולא צפו את היקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully