וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: ת"א 100 עלה ב-0.6% לשיא של 896 נקודות

עומר שרביט

4.5.2006 / 17:54

ירידות השערים בשוק הסולידי התתמתנו בסיום. כור השלימה ירידה של 7.2% ביומיים, על רקע רכישת השליטה בידי נוחי דנקנר


בסיומו של שבוע המסחר המקוצר, ננעל היום שוק המניות בתל אביב בשיאים חדשים והמדדים נושקים לרמה של 900 נקודות: מדד המעו"ף עלה ב-0.5% לרמת שיא של 872 נקודות ומדד תל אביב 100 התחזק ב-0.6% לרמת שיא של כ-896 נקודות. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-1.67 מיליארד שקל.

בשוק המט"ח, הדולר זיגזג סביב קו המשווה וננעל בעלייה קלה של 0.11% ל-4.496 שקלים. עליית התשואות על האג"ח הממשלתיות הארוכות בוול סטריט הקרינה לשלילה על שוק האג"ח המקומי, שהפגין חולשה בניגוד למניות, אולם ירידות השערים התמתנו בהמשך היום.

איגרת שקלית מסוג שחר במח"מ של 7.4 שנים העלתה תשואתה ל-6.57% ומחירה ירד ב-0.22%. איגרת צמודה מסוג גליל במח"מ של 13 שנה נסחרה בירידות רוב שעות היום, אולם סיימה בירידת תשואה ל-3.84% ובעליית מחיר קלה של 0.06%.

בסיכום שבועי, עלה מדד המעו"ף ב-4.6% ומדד תל אביב 100 הוסיף 5.1%. שיאן השבוע הוא מדד מניות הכימיה, שמניותיו עלו ב-20% בממוצע.

מניית טבע עולה ב-2.9% לאחר שזינקה ב-5% בתחילת השבוע, בעקבות הזכייה המפתיעה בפסיקת הבלעדיות על הגירסה הגנרית לזוקור של מרק. בית המשפט בוושינגטון הפך החלטה של רשות המזון והתרופות האמריקאית, שלא לאשר לטבע את הבלעדיות, וככל הנראה יאשר ה-FDA לטבע לשווק את התרופה לכולסטרול באופן בלעדי למשך 180 יום. עוד במגזר הכימיה, מניית כיל עלתה היום ב-3.7% ומכשתים אגן מנגד, ירדה ב-2%. מניית פריגו הגיבה בעלייה של 0.36% להודעה על כך שפריגו ובאר יתקפו פטנט על תרופה עם מכירות שנתיות של 350 מיליון דולר.

מניית כור עברה לירידה של 2.7%, למרות פער חיובי של 0.6%. כור מרכזת עניין רב לאור הסיכום על רכישת השליטה בקונצרן בידי אי.די.בי. העסקה נתקלה בכתף קרה על ידי המשקיעים, אשר לא התרגשו מהפרמיה הגבוהה שבה נעשתה העסקה לעומת מחיר השוק - 20% - ומניית כור השלימה ירידה של 7.2% בשני ימי המסחר האחרונים בתל אביב. הוא הדין לגבי הרוכשת, דיסקונט השקעות, שתיקנה היום מעלה בכ-1%, לאחר שאיבדה כ-5% ביום שני ותיאלץ לעבוד קשה כדי לשכנע שהמחיר הגבוה שמשולם עבור כור מוצדק.

פאנדטק, המספקת פתרונות סליקה ותשלומים בזמן אמת, ירדה בכ-5.4% במחזור נמוך. המניה פתחה בפער שלילי של 6.3% על אף שעלתה בוול סטריט בכ-1.8% בתגובה לתוצאות הרבעון הראשון של השנה, שעמדו ברף העליון של התחזיות המוקדמות.

יובל בן זאב מכלל פיננסים בטוחה העלה את מחיר היעד לאפריקה נכסים ל-184 שקל והמניה רשמת עלייה של 3% למחיר של 169 שקל. העלאת ההמלצה התרחשה בעקבות ההנפקה הצפויה של החברה הבת אפריקה אירופה, המרכזת את פעילות הנדל"ן של החברה ביבשת זו ואמורה לתרום לקבוצה בהצפת ערך לצד רווחי הון ודיווידנדים. כמו כן, מציין בן זאב את המעבר ממיקוד בנכסים מניבים לפעילות יזמית דוגמת איירפורט סיטי בלגרד, או הפארק הפוגיסטי בצ'כיה.

קבוצת דלק ירדה ב-0.86%, לאחר שהחברה הבת דלק US, השלימה אמש בוול סטריט גיוס של 150 מיליון דולר בטווח העליון של ההתמחרות - 16 דולר למניה. קרדן נ.ו. השלימה גיוס של 75 מיליון יורו ממשקיעים מוסדיים בהולנד והדיעה על בחינת הנפקה של ר.ר. לוויינים בנסדא"ק. מניית החברה הגיבה בירידה קלה של 0.07%.

אלרוב נדל"ן, הגיבה בעלייה של 5.1% לדיווח על רכישת מרכז מסחרי בשווייץ תמורת 182 מיליון שקל. המרכז מניב דמי שכירות שנתיים של 10.6 מיליון שקל. מדובר במרכז מסחרי ששי שרוכשת החברה בשווייץ והוא מצוי בשלבי בנייה סופיים. מניית החברה האם אלרוב עלתה אף היא ב-0.45%. מבין מניות היתר, הדסית ניתרה ב-8.2% בתגובה להודעה על אישור אירופאי לפטנט של החברה הבת אינקיור, בפיתוח ערכה לגילוי סרטן בדגימות דם.

השיאים החדשים בתל אביב הגיעו למרות מגמה מהוססת במניות הבנקים, כאשר הפועלים ירדה ב-1.2% ולאומי הוסיפה 0.8%; המזרחי הוסיפה 0.3% ואילו דיסקונט ירדה בכ-2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully