וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לני"ע מעכבת את הנפקת ביג

טל לוי

4.5.2006 / 14:55

הרשות לני"ע טוענת כי ביג הדליפה חלק מהתשקיף שלא כחוק. הנפקת ביג צפויה לספק למנכ"ל רווח של 44 מ' שקל על הנייר

הרשות לניירות ערך ממשיכה להיאבק בתופעת ההדלפות וכפי שעיכבה את הנפקת פורטל תפוז, כך היא מעכבת גם את הנפקת ביג.

החוק קובע שיש להציע ניירות ערך לפי תשקיף שקיבל את אישור הרשות לניירות ערך. התשקיף אמור לכלול את כל המידע על החברה ובכלל זה גם את האלמנטים הפחות הטובים. עם זאת, ברשות סבורים כי כאשר מדליפים נתונים - מתקבלת תמונה לא מלאה. במקרה הנוכחי, התופעה חמורה עוד יותר כיוון שמדובר בגיוס ראשוני (IPO), כך שהחברה אפילו אינה יכולה לדווח לבורסה על מה שמתרחש בה.

הרשות לניירות ערך פירסמה באמצע פברואר אזהרה, שלפיה פרסום נתונים שכאלה "עלול להיחשב פעולה המיועדת להניע ציבור לרכוש ניירות ערך שלא על פי תשקיף שקיבל את היתר הרשות, ולכן מהווה הפרה לכאורה של הוראת סעיף 15 לחוק ניירות ערך". על ההודעה חתומה עו"ד פנינה גיא, הממונה על האכיפה.

ביג מתכננת לגייס 400 מיליון שקל באמצעות מניות ואיגרות חוב. החברה שבשליטת האחים רוני ויהודה נפתלי, מנהלת 8 מרכזי קניות ביניהם בבאר שבע, כרמיאל, אילת, רגבה, בית שמש, נתניה וראשון לציון, והיא מתכננת להקים 7 מרכזי קניות נוספים. הכנסות החברה עלו ב-2005 ב-35% ל-88.1 מיליון שקל.

איתן בר זאב, מנכ"ל החברה, מימש אופציות למניות לפני ארבעה חודשים לרכישת 6% מהחברה לפי שווי חברה של 250 אלף שקל. על מנת לממש את האופציות, השקיע בר זאב 15.7 מיליון שקל. הנפקת החברה מתוכננת להבצע לפי שווי של מיליארד שקל - פי ארבעה מהשווי שבו מימש בר זאב את האופציות. לאחר ההנפקה, יוכל לרשום לעצמו בר זאב רווח על הנייר של 44 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully