וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג התחזק ל-4.496 שקלים

טל לוי

4.5.2006 / 15:47

נתוני המקרו של ארה"ב מצביעים על צמיחה מהירה דבר שמעורר את חשש המשקיעים להעלאה נוספת בריבית מחד ומחזק את המטבע מאידך

הדולר, שהתחזק ביום שני האחרון, ממשיך להתחזק גם היום. המטבע האמריקני הוסיף 0.11% ושערו היציג נקבע על 4.496 שקלים. היורו הוסיף 0.27% ושערו נקבע על 5.66 שקלים.

ביום שלישי האחרון נבלמה ירידה של שבוע בשערו של הדולר. הטריגר לירידת הדולר בשבוע שעבר מול המטבעות המובילים הגיע מיו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, שהכריז כי רצף העלאות הריבית קרב לסיומו. ואולם, מספר ימים לאחר מכן, הודיעה רשת CNBC כי ברננקי אמר לאחת מכתבות התחנה כי "דבריו הובנו שלא כהלכה" וכי מדיניות הריבית בעתיד תיקבע על בסיס נתוני המקרו השותפים שיפורסמו מעת לעת. תיקון זה לדבריו של ברננקי בלם את ירידת הדולר שכבר הגיע לשפל של כשנה מול היורו ולשפל של 8 חודשים מול השקל.

בינתיים, ממשיכים נתוני המקרו של ארה"ב להצביע על צמיחה מהירה - דבר שמעורר את חשש המשקיעים להעלאה נוספת בריבית מחד ומחזק את המטבע מאידך.

ביום שלישי הודיע בנק ישראל על שינוי הרכב סל המטבעות, החל מה-1 במאי 2006. בבדיקה השנתית השגרתית שנערכה על ידי מחלקת מטבע חוץ נמצא כי ב-2005 היה משקלו הממוצע של הדולר בסל נמוך ממשקלו בסחר החוץ של ישראל ב-2.01%. לפיכך, עודכנו הרכב סל המטבעות ומספר יחידות המטבע של כל אחד מהמטבעות המרכיבים אותו. משקלות הדולר והין בסל המטבעות הועלו ב-2.01% ו-0.32% בהתאמה; במקביל הורדו ב-1.96% ו-0.37% משקלות היורו והלירה שטרלינג בהתאמה. עם זאת, לשינוי אין השפעה על שערם היציג של המטבעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully