וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטאלינק: הכנסות של 3.1 מ' ד' והפסד של 4.1 מיליון

אסף רותם

4.5.2006 / 16:56

המנכ"ל: "אנו מרוצים מההתקדמות שעשינו במהלך הרבעון האחרון ביישום תוכנית השינוי האסטרטגית שלנו"

לאחר שברבעון הקודם סיכמה חברת השבבים את השנה הגרועה ביותר מאז המשבר בשוק התקשורת ב-2002, פותחת החברה, שבשליטת היו"ר והמנכ"ל צביקה שוכמן, את השנה החדשה בקול ענות חלושה, לפחות מבחינת המספרים.

מטאלינק סיימה את הרבעון הראשון בצמיחה זעומה של 2% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-3.1 מיליון דולר. אולם, השיפור בתוצאות החברה במחצית השנה השנייה של 2006 נקטעה, עם ירידה של 30% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם. מטאלינק רשמה הפסד של 4.1 מיליון דולר, שמהווה שיפור של 23% לעומת הפסד של 5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. ברבעון הקודם הפסידה החברה 2.9 מיליון דולר.

"אנו מרוצים מההתקדמות שעשינו במהלך הרבעון האחרון ביישום תוכנית השינוי האסטרטגית שלנו", ציין שוכמן. מטאלינק מכוונת עצמה ליהנות מפירות השוק המתפתח של העברת שידורי טלוויזיה ברזולוציה גבוהה על גבי רשתות WiFi (רשת אלחוטית ביתית). שוכמן ציין מחקר חדש, לפיו מכירות מערכות השבבים למוצרי האלקטרוניקה בשוק זה צפויות לגדול בצורה חדה ב-2007, מ-8.8 מיליון יחידות ל-95 מיליון יחידות.

במהלך הרבעון הראשון דיווחה מטאלינק על מספר התפתחויות, ונדמה שהן חשובות יותר מהתוצאות עצמן. חברת מוצרי האלקטרוניקה הסינית, Haier, בחרה בשבבים שלה כדי לפתח מוצרי צריכה אלקטרוניים חדשים. Haier היא יצרנית מוצרי הצריכה האלקטרוניים הרביעית בגדולה בעולם והיא צפויה להציג בשוק מוצרים המכילים את שבבי מטאלינק עוד השנה. בנוסף, הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם Renesas Technologies - ענקית שבבים היפאנית.

מטאלינק אינה יכולה להתחרות עם "גורילות" כמו סמסונג וטושיבה בשוק שבבי הוויירלס למכשירי אלקטרוניקה ביתית, ולכן מטרת שיתוף הפעולה היא להגיע ללקוחות גדולים כמו טושיבה, היטאצ'י ושארפ, תחת הכובע של רנסאס. השבבים של מטאלינק אמורים להשתלב בקופסאות תקשורת והם מיועדים להעביר תקשורת בין מכשירים שונים בבית.

עם זאת, עד ששיתופי הפעולה הללו יתחילו להניב פירות, בסוף מארס שכנו בקופת המזומנים של החברה 35.2 מיליון דולר, לעומת 37.9 מיליון דולר בסוף דצמבר.

מניית מטאלינק טיפסה כ-10% מאז סוף 2005, למחיר 5.4 דולרים, המשקף לחברה שווי של 104 מיליון דולר. היום משילה המניה 0.2% בפתיחת המסחר בוול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully