וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמי עופר קנה את הציור של ואן גוך

4.5.2006 / 17:09

כך מדווח העיתון "ניו יורק טיימס. "מאדאם ז'ינו" מ-1890 נמכר תמורת 40.3 מיליון דולר

"אשה מארל, מאדאם ז'ינו", הדיוקן שצייר וינסנט ואן גוך, שנמכר השבוע במכירה פומבית בכריסטי'ס ב-40.3 מיליון דולר, נקנה, לפי הערכות של אנשים בתחום, על ידי סמי עופר, איל ההון הישראלי ואספן האמנות. כך דיווח "ניו יורק טיימס". הערכות אלו לא זכו לאישור. באותה מכירה פומבית נמכר הדיוקן "דורה מאאר עם חתול" של פיקסו ב-95 מיליון דולר.

"מאדאם ז'ינו" משנת 1890 הוא אחד משישה פורטרטים ידועים של מאדאם ז'ינו, שהיתה בעלת בית קפה. זהו המחיר הרביעי בגובהו בכל הזמנים עבור עבודה של ואן גוך. השיא היה 82 מיליון דולר עבור דיוקנו של ד"ר גאצ'ה, שנמכר ב-1990.

הספקולציות אודות זהותו של הקונה נשמעו בקרב ממתינים רבים מחוץ לבית כריסטי'ס. השם שצץ בתדירות הגבוהה ביותר, כאמור, היה של עופר, דיווח "ניו יורק טיימס".

"אשה מארל, מאדאם ז'ינו" צויר על ידי ואן גוך ב-1890 וניתן במתנה לידידו הצייר פול גוגן. מאדאם מארי ז'ינו היתה בעלת בית הקפה "קפה דה לה גאר" בארל, שם התגוררו שני הציירים זמן קצר. במשך תקופה זו, חתך ואן גוך את אוזנו והתמונה צוירה בעת שהחלים בבית חולים לחולי נפש בפרובנס.

במכתב לגוגן, כתב ואן גוך על הציור: "אני חש הנאה עצומה כשאתה אומר שדיוקן האשה מארל, המבוסס על רישום שלך, מוצא חן בעיניך. ניסיתי להישאר נאמן לרישום שלך, אבל בכל זאת הרשיתי לעצמי לפרש באמצעות צבע את סגנונו ואופיו הרציני של הרישום. הנשים מארל הן סינתזה ומכיוון שסינתזה כזאת היא נדירה, התייחס ליצירה זו כמשהו השייך לשנינו, כתמצית עבודתנו המשותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully