וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה זינקה ב-2.7%

שרון שפורר

7.5.2006 / 17:54

במסגרת המסחר באופציות שקל-דולר נחלש המטבע האמריקאי ל-4.435 שקלים. מניות הנדל"ן והבנקים זינקו ביותר מ-3%


"כל מטאטא יורה" היא אולי הקלישאה המתאימה למה שהתרחש היום בשווקים הפיננסים. למתנה כזו לא חלמו ראש הממשלה הנכנס אהוד אולמרט ושר האוצר אברהם הירשזון ביומם הראשון בתפקיד והכל הודות למשקיע הגדול וורן באפט ש"נחת" לפתע בישראל.

עסקת באפט שיחררה לשוק הצהרות על ירידה בפרמיית הסיכון, היחלשות של הדולר, העשרה של קופת המדינה במיליארד דולר. מעל לכל הסיסמאות, לעסקת הענק של באפט בישקר יש השפעה פסיכולוגית אדירה - מעל הכל היא הבהירה למשקיעים כי אולי בכל זאת לא מסוכן כל כך לעשות עסקים בישראל ואם באפט יכול - אז גם אנחנו. בנוסף, הגדיר בנק ההשקעות מורגן סטנלי את מצב הכלכלה הישראלית כ"כמעט מושלם".

הבורסה זינקה ב-2.7%. הפליאו לעשות מדד הבנקים, שהתחזק ב-3.3%, ומדד הנדל"ן, שקפץ ב-3.2% והשלים בכך זינוק של 46% מתחילת השנה. גם מחזור המסחר היה גבוה וטיפס ל-2.1 מיליארד שקל ביום בו באופן יחסית אין נוכחות של המשקיעים הזרים. לשם השוואה, מחזור המסחר הממוצע מתחילת השנה הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

עליות שערים היו גם מנת חלקן של איגרות החוב הממשלתיות של המדינה. האיגרות השקליות מסוג שחר לטווחים הארוכים עלו ב-1.3% ואילו האיגרות הצמודות מסוג גליל טיפסו עד 1%, עליות שכמעט ולא נחזו בשנה האחרונה. מחזור המסחר בשוק האג"ח היה ער אף הוא והסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל, לעומת ממוצע של 1.3 מיליארד שקל ביום רגיל. היום לא התקיים מסחר בשוק המט"ח והמסחר באופציות שקל-דולר גילם למטבע האמריקאי היחלשות של 0.8% לרמה של 4.435 שקלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully