וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקת ישקר מקטינה את פרמיית הסיכון של ישראל"

טל לוי

7.5.2006 / 11:30

לידר שוקי הון: "כניסתו של משקיע מתוחכם כמו באפט לישראל היא תג הכשר למשקיעים רבים שעד כה סברו שההשקעה בישראל מסוכנת"

"עסקת ישקר מבטאת את הקטנת פרמיית הסיכון של ישראל" כך אומר האנליסט אלון גלזר מלידר שוקי הון "אם עד כה נהגו המשקיעים הזרים להניח שההשקעה בישראל מסוכנת (ולתמחר זאת בהתאם), הרי שכעת הכניסה של באפט לישראל מקטינה את פרמיית הסיכון".

פרמיית הסיכון הינה תוספת תשואה אותה מבקשים המשקיעים לקבל עבור השקעתם בנכס פיננסי. ככל שההשקעה בנכס נתפסת כמסוכנת יותר, כך תעלה תוספת התשואה הנדרשת על ידי המשקיעים.

וורן באפט, המשקיע החשוב בעולם, הביע אתמול אמון בכלכלה הישראלית: באפט רכש 80% מישקר של משפחת ורטהיימר בתמורה ל-4 מיליארד דולר במזומן, בעסקה המשמעותית הראשונה שהוא מבצע מחוץ לגבולות ארצות הברית. העסקה משקפת לחברת ישקר שווי של כ-5 מיליארד דולר והיא תהפוך את בעלי השליטה, סטף ואיתן ורטהיימר, למשפחה העשירה בישראל.

ישקר הינה חברה פרטית, המייצרת סכיני חיתוך מתקדמים המיועדים למחרטות ממוחשבות והיא המובילה בעולם בענף. מפעלי החברה מרוכזים באזור התעשיה תפן שבגליל, אותו ייסד סטף ורטהיימר, ויש לה מפעלים נוספים במדינות רבות בעולם.

"כניסתו של וורן באפט לישראל היא תג הכשר למשקיעים זרים רבים שעד כה סברו שההשקעה בישראל מסוכנת" אומר גלזר "אם משקיע מתוחכם ומוערך כמו באפט מוכן להשקיע 4 מיליארד דולר - המשמעות היא שמשקיעים נוספים ייאותו להשקיע סכומים ניכרים נוספים במשק".

"מעבר לעובדה שנכנס כסף רב לשוק המניות, המשמעות היא שכסף נוסף זורם גם לקופת המדינה" אומר גלזר "אחת ההשפעות היא שאנו צפויים לראות עלייה במחירי אגרות החוב הממשלתיות (כלומר תשואה נמוכה יותר)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully