וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד 0.3%

טל לוי

8.5.2006 / 17:22

טבע איבדה 1.1% ומכתשים אגןירדה ב-1.6%. עיכובים נרשמים באישור התקציב. אנליסט בשוק: מדובר במימושים בריאים

היפוך המגמה שנרשם בבורסה מאז השעה 11:00, לאחר עליות בבוקר של עד 0.4% - המשיך לתת אותותיו עד לנעילת המסחר. מדד המעו"ף איבד 0.3% וננעל ברמה של 893.5 נקודות. מדד ת"א 100 איבד שיעור דומה וננעל ב-916.99 נקודות. ירידות של עד 0.1% נרשמות בשוק הסולידי, שזינק אתמול כ-1%, ומחזורי המסחר הסתכמו ב-1.8 מיליארד שקל. בשוק ציינו כי מדובר במימושים בריאים. בשוק המט"ח, המשיך הדולר להיחלש והוא נסחר סביב 4.43 שקלים.

ברקע, נרשמים עיכובים באישור תקציב המדינה לאחר שסיעות האופוזיציה טענו כי לא ייתכן שעליהן לאשר את התקציב בזמן שעליהן ללמוד אותו. אי לכך, יובא התקציב להצבעה ביום רביעי. לדברי גורמים בממשלה, מטרת הדחייה היא לאפשר לח"כים לעבור על הצעת החוק, אולם במערכת הפוליטית העריכו הבוקר, כי סיבה נוספת לדחייה היא סירובם של כמה מחברי הקואליציה לתמוך בהצעת התקציב.

חגיגות של ממש נרשמו אתמול בבורסת תל אביב: המדדים המובילים שוב שברו שיאים. גם מחזור המסחר היה גבוה במיוחד והסתכם ב-2.1 מיליארד שקל. מדד המעו"ף הוסיף 2.7% ומדד ת"א 100 הוסיף 2.6%. הטריגר לעליות הגיע משני גורמים: הראשון, רכישת חברת ישקר בידי וורן באפט ("גורו ההשקעות מאומהה"), שהשקיע 4 מיליארד דולר ברכישת 80% מחברת ישקר הישראלית שבבעלות משפחת ורטהיימר. הגורם השני היה המלצה חמה במיוחד, לה זכה המשק הישראלי (ואשר נכתבה עוד לפני עסקת ישקר) מאת בית ההשקעות מורגן סטנלי, שכתב כי "מצבה של ישראל הוא כמעט מושלם". בבנק ההשקעות מעודדים מהממשלה החדשה ומהצמיחה הנמשכת, וסבורים כי המשק עשוי לצמוח השנה ביותר מ-4.5%.

האנליסטים הגדירו את עסקת באפט-ישקר כ"הבעת אמון במשק הישראלי", ואף סברו כי הדבר מבטא את הסיכון הנמוך יותר הגלום בהשקעה בישראל ומכאן שיש צורך בהורדת פרמיית הסיכון (כלומר - הריבית הגבוהה לה מצפה משקיע על השקעה מסוכנת). ואכן, איגרות החוב הממשלתיות הצטרפו גם הן לחגיגה: האיגרות השקליות מסוג שחר לטווחים הארוכים עלו ב-1.3%, ואילו האיגרות הצמודות מסוג גליל טיפסו עד 1% - עליות שכמעט לא נחזו בשנה האחרונה. מחזור המסחר בשוק האג"ח היה ער אף הוא והסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל, לעומת ממוצע של 1.3 מיליארד שקל ביום רגיל.

"העלייה החדשה במחירי איגרות החוב אתמול - פירושה שדירוג האשראי של המשק עלה, כאשר ההשקעה של באפט משמש כתג הכשר", אומר הבוקר פעיל בשוק המוסדי.

גזית גלוב איבדה 0.3% תוך שהיא מרכזת מחזור ענק של 120 מיליון שקל - השני בבורסה. מספר עסקות גדולות נרשמו היום במסחר במניה: 2 עסקות של 25.2 מיליון שקל כל אחת בשעות הבוקר כאשר ההערכה היא שמדובר בעסקה מתואמת בין שני משקיעים מוסדיים שהחליפו ביניהם מניות בשווי 50.4 מיליון שקל. אפשרות שנייה היא משקיע שמכר מניות בשווי 25.2 מיליון שקל למתווך וזה העביר את חבילת המניות לצד שלישי. עסקה של כמיליון שקלים נרשמה בשעה 14:00 ובמחצית השעה האחרונה של המסחר נרשמו מספר עסקות בשווי של 4.8 מיליון שקל כל אחת וכן מספר עסקות בשווי של 2 מיליון שקל ו-1 מיליון שקל. בדקות המסחר האחרונות נרשמה עסקה נוספת של 25 מיליון שקל. המניה זכתה אתמול להמלצה חמה מאת לידר שוקי הון, שציין כי "גזית גלוב היא מניה שצריכה להיות בתיק שלכם".

מדד הבנקים, שעלה אתמול 3.3%, סיים ללא שינוי. מניית בנק הפועלים איבדה 0.6%. מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, אמר בריאיון לבלומברג כי הוא שוקל להוציא 500 מיליון דולר על רכישה בחו"ל, ולמכור מניות כדי לממן את הרכישה, לנוכח האילוצים בפניהם עומד הבנק הגדול בישראל על נתח השוק שלו בישראל. רכישה כזו תהיה גדולה פי ארבעה ממה שהוציא הבנק על כל רכישה עד כה, כולל עסקות בטורקיה ובשווייץ, לפי נתוני בלומברג. בנק הפועלים קנה בשנה שעברה את חטיבת הבנקאות הפרטי השווייצית של בנק אוף ניו יורק, תמורת 100 מיליון דולר, ואת C-Kredi ve Kalkimna Bankasi הטורקי ב-120 מיליון דולר. מניית לאומי הוסיפה 0.8% במזור הגבוה בבורסה - 133 מיליון שקל.

טבע איבדה 1.1%. החברה הודיעה כי קיבלה אישור לייצור תמיסה לטיפול בעצירות לא כרונית למתן דרך הפה. המכירות השנתיות של המוצר במונחי תרופת המקור, עומדות על 153 מיליון דולר. לפני 3 ימים הודיעה טבע כי מכירות תרופת הקופקסון לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה, הגיעו ברבעון הראשון ל-329 מיליון דולר - זינוק של 29% לעומת הרבעון המקביל.

מניית טבע רשמה עליות נאות בימים האחרונים, לאחר שבית המשפט בוושינגטון קבע כי החלטת ה-FDA מאוקטובר 2005 לשלול מטבע ומרנבקסי ההודית בלעדיות של 6 חודשים בשיווק גירסה גנרית לתרופת הזוקור (בעלת מכירות של 2.4 מיליארד דולר בשנה) - מנוגדת לחוק - והחזיר את ההחלטה לדיון נוסף ב-FDA. טבע צפויה לפרסם את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2006 ביום רביעי הקרוב.

ענקית הגנריקה בתחום ההדברה, מכתשים אגן, איבדה 1.6%. החברה הודיעה הבוקר כי רכשה 60% מקבוצת Kollant האיטלקית, אותה מגדירה מכתשים כ"חברה המובילה באיטליה בתחום הלא חקלאי". Kollant מייצרת ומשווקים מוצרים להגנת הצומח, ועיקר מכירותיה באיטליה ובאירופה. היקף המכירות של החברה ב-2005 היה קרוב ל-30 מיליון דולר. עם זאת, במכתשים אגן ציינו כי "הצדדים סיכמו שלא לפרט את פרטי העסקה".

אלקטרה נדל"ן הוסיפה עוד 3.8% לאחר שעלתה אתמול 3.5%. אתמול נודע, כי החברה מובילה עסקה לרכישת 8 מרכזי קניות באירופה תמורת 1.15 מיליארד שקל. אלקטרה נדל"ן תחזיק 45% מהעסקה, קבוצת חבס תחזיק 30% ו-25% נוספים יוחזקו בידי חברה בת של קמור (בה מחזיקה קמור 50%). מרכזי הקניות יושכרו בחזרה למוכרים (רשת ה"עשה זאת בעצמך" הגרמנית הורנבאך), לתקופה של 15 שנה.

מניית אפריקה ישראל, שזינקה אתמול ב-6.6%, סיימה בעלייה של 0.6%. אפריקה השלימה זינוק של כ-70% בחודשיים שבין אמצע פברואר ואמצע אפריל, ולרגע נראה כי העליות החדות פסקו, לאחר מימושים של כ-5%. ואולם, בימים האחרונים שבה המניה לעלות.

בזק איבדה 1.2%. ל-TheMarker נודע כי בצה"ל הוחלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully