וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע קיבלה אישור לתרופה בעלת מכירות של 153 מ' ד'

טל לוי

8.5.2006 / 9:00

מדובר בתמיסה הניתנת דרך הפה ומיועדת לטיפול בעצירות לא כרונית

ענקית התרופות הישראלית, טבע, הודיעה כי קיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לייצור Polyethylene Glycol 3350 NF - תמיסה למתן דרך הפה בחוזק של 17 גרם לכף. מדובר בגירסה הגנרית לתרופה Miralax של חברת Braintree, המיועד לטיפול בעצירות לא כרונית. המכירות השנתיות של המוצר במונחי תרופת המקור עומדות על 153 מיליון דולר.

לפני 3 ימים הודיעה טבע כי מכירות תרופת הקופקסון לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה (תרופה אתית שפותחה ע"י טבע, המייצרת בדרך כלל תרופות גנריות) הגיעו ברבעון הראשון ל-329 מיליון דולר, זינוק של 29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועלייה של כ-1.8% לעומת מכירות של 323 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2005. המכירות הן במונחי מחיר המכירה בשוק, אך התרומה בפועל לתוצאות הכספיות של טבע נמוכה ב-50%, שכן החברה מתחלקת בהוצאות השיווקשל התרופה עם חברת סנופי-אוונטיס הצרפתית. טבע מפרסמת את תוצאותיה של הקופקסון במקביל לפרסום תוצאותיה של סנופי-אוונטיס.

מניית טבע רשמה עליות נאות בימים האחרונים, לאחר שבית המשפט בוושינגטון קבע כי החלטת ה-FDA מאוקטובר 2005 לשלול מטבע ומרנבקסי ההודית בלעדיות של שישה חודשים בשיווק גירסה גנרית לתרופת הזוקור (בעלת מכירות של 2.4 מיליארד דולר בשנה) מנוגדת לחוק והחזיר את ההחלטה לדיון נוסף ב-FDA. טבע צפויה לפרסם את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2006 ביום רביעי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully