וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.433 ש' - שפל של כ-11 חודשים

טל לוי

8.5.2006 / 15:35

לאומי: עדיין לא ידוע מתי יומרו הדולרים מעסקת ישקר וכלל לא בטוח שמלוא הסכום יומר לשקלים


עסקת ישקר, שנרכשה תמורת 4 מיליארד דולר במזומן, ממשיכה לדחוף מטה את שערו הנמוך ממילא של הדולר. המטבע האמריקני איבד היום 0.85% ושערו היציג נקבע על 4.433 שקלים - שפל של 11 חודשים. היורו איבד 0.17% ושערו היציג נקבע על 5.66 שקלים.

שלשום נודע כי יצרנית מוצרי החיתוך, חברת ישקר שבבעלות משפחת ורטהיימר, נרכשה בידי וורן באפט אשר שילם 4 מיליארד דולר במזומן תמורת 80% מהחברה. האנליסטים הגדירו את עסקת באפט ישקר כ"הבעת אמון במשק הישראלי" ואף סברו כי הדבר מבטא את הסיכון הנמוך יותר הגלום בהשקעה בישראל ומכאן שיש צורך בהורדת פרמיית הסיכון (כלומר הריבית הגבוהה לה מצפה משקיע על השקעה מסוכנת).

אתמול ציין בית ההשקעות מורגן סטנלי כי "מצבה של ישראל הוא כמעט מושלם". בבנק ההשקעות מעודדים מהממשלה החדשה ומהצמיחה הנמשכת וסבורים כי המשק עשוי לצמוח השנה ביותר מ-4.5%.

"אין ספק שהמכירה עשתה טוב הן לבורסה והן לשקל", העריך הבוקר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק לאומי, אילן ויסקין. עם זאת, ויסקין ציין כי אנו עדיין לא יודעים מתי יומר הסכום האמור לשקלים והאם יומר במלואו. ואולם, גם אם רק מיליארד דולר (הסכום שיועבר לקופת המדינה כמס) יומרו, עדיין מדובר בהשפעה חזקה בשוק המט"ח, שכן מיליארד דולר הוא הסכום אותו הזרים מוכרים בחודש שלם. מאידך, באם יומר הסכום בחלקים קטנים יותר - צפויה ההשפעה להתמתן.

למרות התחזיות לפעילות ערה בשוק המט"ח, בשעות הבוקר נרשמה פעילות שקטה ונטולת אירועים. "מצד אחד רואים את השחקנים שסבורים שהדולר נמוך וכדאי לרכוש ומן הצד השני קיימים אלו שמאמינים שהדולר ימשיך לרדת. בסך הכל שני הצדדים מאוזנים ולכן אין שינויים".

נפח המסחר הנמוך מעלה את השאלה מנין מגיעה הירידה החדה בשער הדולר וויסקין מציין כי בימי ראשון לא מתקיים מסחר במטבע חוץ אלא מסחר באופציות בלבד ושם מספיקים סכומים נמוכים יחסית על מנת לגרום לתנודתיות גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully