וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי זיו: אנו שוקלים רכישה של 500 מיליון ד' בחו"ל

סוכנויות הידיעות

8.5.2006 / 14:02

מנכ"ל בנק הפועלים אמר בראיון לבלומברג כי הבנק עשוי להיכנס גם לשוק הביטוח לאחר השלמת מכירתן של הקרנות וקופות הגמל

מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, שוקל להוציא 500 מיליון דולר על רכישה בחו"ל, ולמכור מניות כדי לממן את הרכישה, לנוכח האילוצים בפניהם עומד הבנק הגדול בישראל על נתח השוק שלו בישראל.

רכישה כזו תהיה גדולה פי ארבעה ממה שהוציא הבנק על כל רכישה עד כה, כולל עסקות בטורקיה ובשווייץ, לפי נתוני בלומברג. בנק הפועלים קנה בשנה שעברה את חטיבת הבנקאות הפרטי השווייצית של בנק אוף ניו יורק, תמורת 100 מיליון דולר, ואת C-Kredi ve Kalkimna Bankasi הטורקי ב-120 מיליון דולר.

"אם ניתקל בהזדמנות בבנקאות גלובלית פרטית, הסכום יכול להיות גדול בהרבה - חצי מיליארד או אפילו יותר", אמר זיו, 56, בריאיון ביום ראשון במטה הבנק בתל אביב. "תחת נסיבות מסוימות נוכל לגייס את הכסף בשוק לפי השווי הנוכחי שיש לנו".

הרגולטורים בישראל מונעים מבנק הפועלים מלהגדיל את נתח השוק שלו ומאלצים בנקים בישראל למכור את עסקי ניהול הקרנות שלהם. הפועלים, השולט בשליש מענף הבנקים בישראל, נאבק לשפר את תחום ההלוואות התאגידיות במהלך שנה רביעית של צמיחה כלכלית בישראל, בשל תחרות קשה בשוקי ההון ומצד מתחרים זרים כמו סיטיגרופ.

הפועלים יחפש יעדי רכישה בתחום הבנקאות הפרטית במערב אירופה ובארה"ב, אמר זיו. בתחום הבנקאות הקמעונית יתמקד הבנק ברכישות בשוק אחד או שנתיים מלבד טורקיה, שבה מתכוון הבנק להתמקד בלקוחות עשירים.

"רוסיה מעניינת, ובמידה מסוימת זולה יותר משכנותיה", אמר זיו. "אנחנו בוחנים את אוקראינה והמחירים שם שערורייתיים".הבנק מחפש עסקים זולים שימזערו את סיכוניו, לדברי זיו.

ההנפקה של הפועלים בניו יורק בחודש שעבר עשויה להוביל בסופו של דבר למכירת מניות שתפתה יותר משקיעים זרים, אולי משקיעים קמעוניים יהודיים, אמר זיו. משקיעים שאינם ישראליים מחזיקים כעת ב-40% ממניות הבנק שאינן בידי בעלי השליטה בבנק.

התוכנית להפריד את חטיבת קרנות הנאמנות להק של הפועלים הפכו "מרוחקות יותר", לדברי זיו, מכיוון שהבנק לא יזכה להטבת מס בגין העסקה. קרוב לוודאי שהבנק יבחר למכור את חטיבה, והוא נמצא במגעים עם כמה קונים למכירה. מכירת להק וחטיבת קופות הגמל תושלם עד 2006.

זיו אמר כי איננו חושש כי חברות ישראליות פונות יותר לשוקי ההון ובנקים זרים לצרכי מימון. הבנק מעדיף להתמקד ברווחיות ולא בצמיחת מחזור ההלוואות שלו, ומצפה לשיפור בהלוואות לחברות השנה. "החטיבה התאגידית תקטוף את פירות השיפור בכלכלה. אנו חוזים גידול בהשקעות באג"ח, וזה סימן לביקוש להלוואות".

אחד מתחומי הצמיחה בישראל הוא הלוואות לצרכנים, תחום קטן בישראל בהשוואה לכלכלות המערב. הבנק עשוי להיכנס גם לשוק הביטוח לאחר השלמת מכירתם של הנכסים, הוסיף זיו. כמו כן מתכנן הבנק לשפר את רווחיו על ידי ניהול ההון שלו בצורה אגרסיווית ביותר, לדברי זיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully