וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאום גרינספאן, מניות המחשבים והחששות לקראת הדו"חות שלאחר הסגירה משכו לירידות

רונן סרברניק

19.7.2001 / 1:05

מניית אפל נפלה ב-17.2%; מניית AMD צנחה ב-12.5% וחברת התוכנה וריטס נפלה ב-26.5%

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים על רקע נפילות במגזר המחשבים והשבבים, חששות לקראת ערב נוסף של דו"חות ונאום גרינספאן בפני הקונגרס. גם הדו"חות החיוביים של אינטל ואפל (סימול AAPL) לא הצליחו להפיג את חשש המשקיעים מהמשך ההאטה בענף המחשבים ככלל והשבבים בפרט. הנאסד"ק ירד ב-2.5% והדאו ירד ב-0.3%.

אלן גרינספאן, נגיד הבנק הפדרלי, בנאומו החצי שנתי בפני הקונגרס, אמר כי הבנק הפדרלי, "הניח את התשתית להתאוששות", אך ההאטה עדיין לא הסתיימה. הוא הוסיף כי הכלכלה האמריקאית נותרה שבירה, על אף המדיניות המוניטרית של הבנק.

"חוסר הוודאות הנוכחי סביב הכלכלה האמריקאית אינו משתפר, ועד שנראה עדויות מבוססות לתיקוני מלאי ולשיפור בהשקעות ההון, הנתונים מצביעים על המשך חולשה בכלכלה", הוא אמר. "נקטנו בצעדים רבים על מנת להמריץ את הכלכלה, אך אם המצב הנוכחי יימשך, ניאלץ להמשיך ולנקוט בצעדים", הוא אמר.

למרות ההאטה בפעילות הכלכלית בארה"ב, מדד המחירים לצרכן בכלכלה הגדולה בעולם עלה בשיעור חד מהצפוי של 0.2% בחודש יוני. תחזיות הכלכלנים צפו עלייה של 0.1%, אך עלייה חדה במחירי החשמל, הדיור והמזון הקפיצו את המדד. במדד הליבה, שאינו כולל את סעיפי המזון והאנרגיה, נרשמה עלייה של 0.3%, גבוהה אף היא מתחזית של 0.2%.

יצרנית מחשבי המקינטוש אפל נפלה ב-17.2% לאחר שאמש סירבה החברה להפיג את הערפל האופף את תוצאותיה העתידיות. החברה פירסמה אתמול תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני של השנה כשדיווחה על רווח של 17 סנט למניה, לעומת רווח צפוי של 15 סנט למניה.

יצרניות מחשבים נוספות רשמו ירידות על רקע החשש כי שוק המחשבים טרם הגיע לתחתית. Dell ירדה ב-5.4%, מניית IBM (סימול IBM) ירדה ב-3.9% לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני לאחר הסגירה וקומפאק (סימול CPQ) ירדה ב-1%.

בית ההשקעות מריל לינץ' הוריד את תחזיות הרווח של אינטל לשנת 2001 ולשנה הבאה, לאחר שהחברה דיווחה אתמול על הכנסות של 6.33 מיליארד דולר - פחות מהתחזיות של מריל. כמו כן, הותיר מריל את ההמלצה לטווח קצר-בינוני ב"נייטרלי", מכיוון שלדבריו המניה נסחרת במחיר גבוה משוויה. מניית ענקית השבבים ירדה ב-3.9% למרות שדיווחה על רווח גבוה מהצפוי ב-2 סנט למניה.

המתחרה AMD (סימול AMD) צנחה ב-12.5% ורמבוס (סימול RMBS) איבדה 2%.

תחזית עגומה לגבי מצב ענף ציוד המוליכים למחצה שפירסמה היום יצרנית ציוד ייצור השבבים הגדולה בעולם ASM ליטוגרפי פגעה ביצרניות הציוד האמריקאיות. יצרנית ציוד השבבים ההולנדית פירסמה את הערכותיה הקשות בעת שדיווחה על הפסד של 96 מיליון יורו (82 מיליון דולר) במחצית הראשונה של השנה, לעומת רווח של 149 מיליון יורו בתקופה המקבילה בשנת 2000. AMC (סימול AMCC), יצרנית ציוד השבבים האמריקאית ירדה ב-2.4%.

AOL טיים וורנר פירסמה היום את תוצאותיה הרבעוניות. החברה אכזבה בשורת ההכנסות ברבעון השני שנפלו בכחצי מיליארד דולר מהתחזיות והסתכמו ב-9.2 מיליארד דולר. החברה דיווחה על עלייה של 20% ברווח EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל ל-2.5 מיליארד דולר, המשקפים רווח של 32 סנט למניה, לעומת תחזיות מוקדמות לרווח של 28 סנט למניה בלבד. מניית החברה ירדה ב-9.7%.

חברת התוכנה וריטס (סימול VRTS) צנחה ב-26.5% לאחר שעמדה אתמול בתחזיות וול סטריט עת דיווחה על תוצאותיה.

ענקית אחסון המידע, EMC (סימול EMC) ירדה ב-11.5% לאחר שדיווחה על ירידה חדה של 75% ברווח ל-109 מיליון דולר, 5 סנט למניה, בהתאם לתחזיות המונמכות. זאת, לעומת רווח של 429 מיליון דולר, 19 סנט למניה, ברבעון המקביל.

ג'יי.פי מורגן צ'ייס (סימול JPM), הבנק השני בגודלו בארה"ב, הצטרף לשורה של חברות בתחום הפיננסי שרווחיהן נפגעו קשות מהנפילה בשווקים. היום דיווח הבנק, שנוצר ממיזוג בין צ'ייס מנהטן לבין בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן, כי רווחיו ברבעון השני נפלו ב-61% בהשוואה לתקופה המקבילה, בגלל הפסדים על השקעות. מניות החברה סיימו בעלייה של 3%.

במקביל דיווחה אמריקן אקספרס (סימול AXP) כי תיאלץ לרשום מחיקה של יותר ממיליארד דולר כנגד הפסדים על השקעות, ותקצץ אלפי משרות בשורותיה. מניות קבוצת הפיננסים נסגרה בירידה של 3.3%.

ריל נטוורקס (סימול RNWK) נפלה ב-18.3% לאחר שהחמיצה את תחזיות וול סטריט. יצרנית תוכות האודיו והווידיאו דיווחה על רווח של 2.4 מיליון דולר, או סנט למניה, לעומת תחזיות לרווח של 2 סנט למניה. ברבעון המקביל ב-2000 דיווחה החברה על רווח של 10.6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully