וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה השיגה את מרקורי: מקצצת ב-7% את תחזית הצמיחה השנתית ומפטרת 8% מעובדיה

רמי קפלן

19.7.2001 / 0:25

עמדה בתחזיות לרבעון: הכנסות של 96 מיליון דולר ורווח של 18 סנט למניה פרופורמה; המנכ"ל לנדן: נוכח תנאי השוק הקשים "החברה משחקת בדיפנס"-רמת אי הוודאות גבוהה

הסוחרים ששלחו היום את מניית מרקורי לצניחה של 11.4% ידעו ככל הנראה מה הם עושים. בשיחת הוועידה של הנהלת החברה יצא המרצע מהשק - ההאטה השיגה גם את מרקורי, ולמרות שהצליחה לעמוד בתחזיות לרבעון השני של 2001, התחזית לשנה כולה מעודכנת עתה כלפי מטה, וחרב הפיטורין מונפת לראשונה גם על 8% מעובדיה.

מרקורי דיווחה על הכנסה של 96 מיליון דולר ברבעון, צמיחה של 38% ביחס לרבעון המקביל וצמיחה של 6% ביחס לרבעון הקודם, לא דבר של מה בכך בתקופה של קיצוץ דרסטי בתקציבי הרכש למערכות מידע. תחזיות האנליסטים עמדו על 95.6 מיליון דולר.

בשורה התחתונה דיווחה יצרנית כלי התוכנה לבדיקה של עומסים ברשת על רווח נקי, בנכוי הוצאות חד פעמיות, של 16.2 מיליון דולר, שהם 18 סנט למניה, בהתאם להערכות האנליסטים. ברבעון המקביל הרוויחה מרקורי 14 סנט למניה, וברבעון הקודם 18 סנט. הרווח כולל הוצאות חד פעמיות, הכרוכות בעיקר ברכישה של פרשווטר, הגיע ל-9.3 מיליון דולר שהם 10 סנט למניה.

"אנחנו משחקים עכשיו בדיפנס", אמר אמנון לנדן, מנכ"ל מרקורי, והסביר שהרבעון של מרקורי לא היה רבעון קל - שעה שהחברה חשה היטב בירידה בנכונות הלקוחות להוציא כספים. למרות שרמת הצפיות של החברה לרבעון השלישי עודנה טובה, קייימת אי ודאות רבה לגבי המשך השנה.

לכן "תחוש החברה בנוח" רק עם תחזית מונמכת לצמיחה שנתית ב-2001 בשיעור של 32%-27% בלבד. מאחר שבשנה שעברה נכנסו לחברה 307 מיליון דולר, מדובר כעת על הכנסה שנתית של כ-400 מיליון דולר, 7% פחות מהתחזית הקודמת.

בכך מתאמתת כלשונה תחזיתו של בית ההשקעות ג'יי פי מורגן מאתמול, שהחברה תעמוד אומנם בתחזיותיה לרבעון אך תדווח על קיצוץ של 10%-5% בתוצאותיה השנתיות. האנליסטים של מריל לינץ' לעומתם, ודאי בולעים עכשיו את הכובע, אחרי שיצאו היום בהצהרה שציפיות להורדת תחזיות הם ספקולציה לא מבוססת.

עוד מישהו שנאלץ לשנות את דעתו הוא לנדן, שאמר לפני כחודשיים בכנס של עובדי החברה כי כרגע לא מתוכננים פיטורים, אם כי לא שלל מהלך כזה בעתיד. והיום אכן יוצא המהלך אל הפועל, כאשר 8% מעובדי החברה, שהם כ-130 עובדים, ימצאו את דרכם החוצה, במסגרת התאמת היקפי הפעילות לתנאי השוק הקשים.

בנוסף תנקוט מרקורי צעדי קיצוץ נוספים - לא יועלו משכורות, שכר הבכירים יקוצץ ב-15%, ויקוצצו אף כמה מקווי הפעילות האסטרטגיים פחות של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully