וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק איבד 2.5%; מרקורי צנחה ב-11.4% לקראת דו"חותיה; צ'ק פוינט איבדה 8.7%

רמי קפלן

18.7.2001 / 23:34

הסוחרים שהתאכזבו מהדו"חות שלחו את מניות הטכנולוגיה לירידות חדות; הנאסד"ק שוב מגרד את קו 2,000 הנקודות; קומברס איבדה 4.5% למחיר שפל; אולטיקום איבדה 7.8%

הסוחרים לא אהבו את המסר שהביאו איתם הדו"חות הכספיים שפורסמו אתמול והיום, ושלחו את מדד הנאסד"ק לירידה חדה של 2.5%, לרמה של 2,016 נקודות, שוב בקירבה מסוכנת לקו 2,000 הנקודות. מדד הדאו ג'ונס סיים את היום בירידה של 0.3% לרמה של 10,569 נקודות, כשהוא מוחק את העליות של אתמול.

ענקית השבבים אינטל דיווחה אתמול אומנם על רווח תפעולי, למעט הוצאות הקשורות לרכישות, של 12 סנט למניה, מעט טוב יותר מתחזית האנליסטים הממוצעת, אולם לא היו בפיה חדשות טובות בנוגע להמשך השנה.

בתגובה הוריד היום בית ההשקעות מריל לינץ' את תחזיות הרווח של אינטל לשנת 2001 ולשנה הבאה, והותיר את ההמלצה לטווח קצר-בינוני ב"נייטרלי", מכיוון שלדבריו המניה נסחרת במחיר גבוה משוויה. בית ההשקעות טוען כי אינטל נסחרת במכפיל רווח גבוה עבור מניה עם צמיחת רווח ארוכת טווח של 15%.

לסנטימנט השלילי סייעו גם תחזית מעורפלת להמשך השנה של חברת המחשבים אפל (סימולAAPL), שירדה היום ב-2%, ושורת הכנסות מאכזבת שהציגה ענקית האינטרנט AOL-טיים וורנר עקב האטה בתחום הפרסום (AOL ירדה ב-9.7%). גם ג'יי פי מורגן צ'ייס, הבנק השני בגודלו בארה"ב, שפירסם דו"חות לפני המסחר, הצטרף לשורה של חברות בתחום הפיננסי שרווחיהן נפגעו קשות מהנפילה בשווקים.

בזירה המאקרו כלכלית, עלה מדד המחירים לצרכן בארה"ב בשיעור חד מהצפוי של 0.2% בחודש יוני. תחזיות הכלכלנים צפו עלייה של 0.1%, אך עלייה חדה במחירי החשמל, הדיור והמזון הקפיצו את המדד. במדד הליבה, שאינו כולל את סעיפי המזון והאנרגיה, נרשמה עלייה של 0.3%, גבוהה אף היא מתחזית של 0.2%.

לנתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי יכולים להיות שתי משמעויות: מצד אחד, יש בכך כדי להעיד על התאוששות מה בפעילות הכלכלית במשק באמריקאי המאט, אך מצד שני, היא עלולה לפגוע באגרסיוויות של מדיניות קיצוצי הריבית של הפדרל ריזרב להבא.

קומטאץ' ירדה למרות חוזה חדש

היום היה יום קשה למגזר הטכנולוגיה, והמניות הישראליות שנמנות ברובן על מגזר זה הצטרפו למגמה הכללית ונסחרו ברובן בירידות.

ברשימת הישראליות היורדות השתלבו היום היטב מניות הטכנולוגיה הכבדות. מניית מרקורי צנחה ב-11.4% למחיר של 34.2 דולר, כרמת השפל שרשמה בתחילת אפריל, לקראת פרסום דו"חותיה אחרי המסחר.

זאת למרות שכמו בתי השקעות אחרים, הודיע היום גם בית ההשקעות מריל לינץ' כי התוצאות עליהן תדווח היום מרקורי יהיו בהתאם לתחזיות: רווח של 18 סנט למניה על הכנסות של כ-96 מיליון דולר. יתר על כן, בניגוד לתחזית של ג'יי פי מורגן מאתמול, ציפו במריל לינץ' שהחברה לא תנמיך את התחזיות שלה להמשך.

מניית צ'ק פוינט ירדה היום בחדות בשיעור של 8.7% למחיר של 40.1 דולר, אחרי שאתמול הצליחה לזנק ב-9%. הצטרפה אליה בירידה גם מניית קומברס שאיבדה 4.5% למחיר של 24.8 דולר, מחיר שפל חדש מאז קרסה בעקבות אזהרת הרווח שלה לרבעון השני.

חברת הבת של קומברס, אולטיקום , איבדה אף היא 7.8% למחיר של 18.5 דולר, וכמעט שמחקה לחלוטין את הזינוק שרשמה ביום חמישי שעבר. גם מניית אורכית שצברה עד אתמול עלייה של 55%, נפלה היום ב-9.5% למחיר של 2.2 דולרים.

מניית קומטאץ' ירדה היום ב-6.7% למחיר של 56 סנט, למרות שדיווחה היום על חוזה חדש, למכירת שירותי e-mail והודעות עבור עובדיה של חברת המדיה ברטלסמן, באמצעות פורטל האינטרנט האירופי לייקוס. ברטלסמן מעסיקה כ-81 אלף עובדים, ב-60 מדינות. לטענת בית ההשקעות אוסקר גרוס היקפה של העסקה מגיע ל-120 אלף דולר.

בצד העולות המעטות ניתן היה למצוא את מניית טריון שהוסיפה 10.9% למחיר של 5.6 דולרים, ואת מניית תרו שרשמה עלייה של 6.6% למחיר של 90.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully