וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט לא תכלול תמיכה בג'אווה במערכת ההפעלה חלונות XP

סוכנויות הידיעות

18.7.2001 / 22:29

לטענת ענקית התוכנה, ההחלטה נועדה למנוע הפרה של תנאי ההסכם ליישוב התביעה שהגישה נגדה סאן מיקרוסיסטמס בגין הפרת תנאי הרישיון לשימוש בג'אווה

מיקרוסופט לא תכלול את התוכנה הנדרשת כדי להריץ תוכניות מחשב שנכתבו בשפת התכנות ג'אווה במערכת ההפעלה חלונות XP.

ענקית התוכנה החליטה לא לכלול תמיכה בג'אווה במערכת ההפעלה החדשה שלה כדי לא להפר את התנאים של ההסכם ליישוב התביעה שהגישה נגדה סאן מיקרוסיסטמס בגין הפרת תנאי הרישיון לשימוש בג'אווה, כך טענה החברה.

נוכח ההסכם ליישוב התביעה של סאן, ההחלטה לא לתמוך בג'אווה אינה צריכה להיות בגדר הפתעה, טענה מיקרוסופט.

בחודש ינואר מיקרוסופט וסאן מיקרוסיסטמס יישבו תביעה בת שלוש שנים, והסכימו ביניהן כי מיקרוסופט תשלם לסאן 20 מיליון דולר עבור שימוש מוגבל בטכנולוגיית התכנות שלה בג'אווה.

על פי התביעה, שהוגשה על ידי סאן באוקטובר 1997, מיקרוסופט הפרה את תנאי הרישיון לשימוש בג'אווה ע"י שינוי שפת התכנות כך שתתאים לעבודה במערכת ההפעלה חלונות בלבד. ג'אווה היא שפת תכנות המאפשרת לתוכנית לפעול בסביבת מערכות הפעלה שונות ומחשבים שונים. מבקרי מיקרוסופט טוענים כי החברה שינתה את השפה כדי לשמור על העמדה הדומיננטית של חלונות בשוק.

סאן, המייצרת שרתים רבי עוצמה ותוכנה לאינטרנט, היא יריבה ותיקה של מיקרוסופט, ואף סייעה לממשלת ארה"ב בתביעה נגד מיקרוסופט בדבר הפרת ההגבלים העסקיים.

שתי החברות, שיישבו את התביעה ביניהן בלי להגיע לבית המשפט, הסכימו כי מיקרוסופט תוכל להמשיך להשתמש בג'אווה במוצרים קיימים, כמו דפדפן האינטרנט אקספלורר, בשבע השנים הבאות.

עם זאת, באתר של חברת מיקרוסופט אפשר יהיה להוריד בחינם תמיכה בג'אווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully