וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: AOL טיים וורנר יורדת ב-7% לאחר שהחמיצה את יעד ההכנסות לרבעון

יהודה שויצר

18.7.2001 / 17:36

יצרנית מחשבי המקינטוש אפל נופלת ב-14.8% על רקע חשש מתוצאותיה העתידיות; ירידות במניות השבבים

מגמה שלילית מאפיינת את המסחר בוול סטריט עם הפתיחה על רקע ירידות שערים חדות במניות המחשבים והשבבים. גם הדו"חות החיוביים של אינטל ואפל (סימול AAPL) לא הצליחו להפיג את חשש המשקיעים מהמשך ההאטה בענף המחשבים ככלל והשבבים בפרט.

למרות ההאטה בפעילות הכלכלית בארה"ב, מדד המחירים לצרכן בכלכלה הגדולה בעולם עלה בשיעור חד מהצפוי של 0.2% בחודש יוני. תחזיות הכלכלנים צפו עלייה של 0.1%, אך עלייה חדה במחירי החשמל, הדיור והמזון הקפיצו את המדד. במדד הליבה, שאינו כולל את סעיפי המזון והאנרגיה, נרשמה עלייה של 0.3%, גבוהה אף היא מתחזית של 0.2%.

יצרנית מחשבי המקינטוש אפל נופלת ב-14.8% לאחר שאמש סירבה החברה להפיג את הערפל האופף את תוצאותיה העתידיות. החברה פירסמה אתמול תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני של השנה. החברה שדיווחה על רווח של 17 סנט למניה, לעומת רווח צפוי של 15 סנט למניה.

יצרניות מחשבים נוספות רושמות ירידות על רקע החשש כי שוק המחשבים טרם הגיע לתחתית. Dell יורדת ב-2.7%, מניית IBM (סימול IBM) יורדת ב-2%, וקומפאק (סימול CPQ) רושמת ירידה של 2.7%.

בית ההשקעות מריל לינץ' הוריד את תחזיות הרווח של אינטל לשנת 2001 ולשנה הבאה, לאחר שהחברה דיווחה אתמול על הכנסות של 6.33 מיליארד דולר - פחות מהתחזיות של מריל. כמו כן הותיר מריל את ההמלצה לטווח קצר-בינוני ב"נייטרלי", מכיוון שלדבריו המניה נסחרת במחיר גבוה משוויה. מניית ענקית השבבים יורדת ב-1.4% למרות שדיווחה על רווח גבוה מהצפוי ב-2 סנט למניה.

המתחרה AMD (סימול AMD) רושמת ירידה של 5.6%, ורמבוס (סימול RMBS) מאבדת 0.2%.

תחזית עגומה לגבי מצב ענף ציוד המוליכים למחצה שפירסמה היום יצרנית ציוד ייצור השבבים הגדולה בעולם ASM ליטוגרפי פוגעת ביצרניות הציוד האמריקאיות. יצרנית ציוד השבבים ההולנדית פירסמה את הערכותיה הקשות בעת שדיווחה על הפסד של 96 מיליון יורו (82 מיליון דולר) במחצית הראשונה של השנה, לעומת רווח של 149 מיליון יורו בתקופה המקבילה בשנת 2000. AMC (סימול AMCC), יצרנית ציוד השבבים האמריקאית יורדת ב-0.4%.

AOL טיים וורנר פירסמה היום את תוצאותיה הרבעוניות. החברה אכזבה בשורת ההכנסות ברבעון השני שנפלו בכחצי מיליארד דולר מהתחזיות והסתכמו ב-9.2 מיליארד דולר. החברה דיווחה על עלייה של 20% ברווח EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל ל-2.5 מיליארד דולר, המשקפים רווח של 32 סנט למניה, לעומת תחזיות מוקדמות לרווח של 28 סנט למניה בלבד. מניית החברה יורדת ב-7%.

חברת התוכנה וריטס (סימול VRTS), שעמדה אתמול בתחזיות וול סטריט עת דיווחה על תוצאותיה, קיצצה את תחזיותיה לשנת הכספים. המשקיעים, שלא הסתפקו בכך שהחברה עמדה בתחזיות, שולחים את המניה לירידה של 23% במסחר.

ענקית אחסון המידע, EMC (סימול EMC), יורדת ב-3.7% לאחר שדיווחה על ירידה חדה של 75% ברווח ל-109 מיליון דולר, 5 סנט למניה, בהתאם לתחזיות המונמכות. זאת, לעומת רווח של 429 מיליון דולר, 19 סנט למניה, ברבעון המקביל.

ג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק השני בגודלו בארה"ב, הצטרף לשורה של חברות בתחום הפיננסי שרווחיהן נפגעו קשות מהנפילה בשווקים. היום דיווח הבנק, שנוצר ממיזוג בין צ'ייס מנהטן לבין בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן, כי רווחיו ברבעון השני נפלו ב-61% בהשוואה לתקופה המקבילה, בגלל הפסדים על השקעות. מניות החברה יורדות ב-1.1%.

במקביל דיווחה אמריקן אקספרס (סימול AXP) כי תיאלץ לרשום מחיקה של יותר ממיליארד דולר כנגד הפסדים על השקעות, ותקצץ אלפי משרות בשורותיה. מניות קבוצת הפיננסים יורדות ב-2.2%.

ריל נטוורקס (סימול RNWK) יורדת ב-20.5% לאחר שהחמיצה את תחזיות וול סטריט. יצרנית תוכות האודיו והווידיאו דיווחה על רווח של 2.4 מיליון דולר, או סנט למניה, לעומת תחזיות לרווח של 2 סנט למניה. ברבעון המקביל ב-2000 דיווחה החברה על רווח של 10.6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully