וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר לאחר הסגירה: IBM ירדה ב-3.2% בעקבות אזהרה למחצית השנייה

דפנה מאור

19.7.2001 / 8:57

ברודקום עלתה ב-4.1% לנוכח תחזית מעודדת; הנדספרינג זינקה ב-10% לאחר שעלתה על התחזיות

IBM רשמה ירידה במסחר לאחר הסגירה בעקבות אזהרתה כי תוצאותיה במחצית השנייה עלולות ליפול מהתחזיות. שלל דו"חות ואזהרות רווח הובילו למגמה מעורבת במסחר לאחר הסגירה: הנדספרינג זינקה בעקבות הפסד קטן מהצפוי, וברודקום, למרות שרשמה הפסד גדול מהצפוי, עלתה בזכות תחזית מעודדת לרבעונים הקרובים.

הדו"ח הבולט אמש לאחר הסגירה היה של ענקית המיחשוב IBM (סימול IBM). החברה אומנם דיווחה על צמיחה של 5% ברווחי הרבעון השני, בזכות הרחבה של מגוון השירותים והמוצרים. עם זאת, הזהירה IBM כי ברבעונים הבאים עלולה להיראות חולשה, והיא עלולה לא לעמוד בתחזיות. מנייתה ירדה ב-3.2% במסחר לאחר הסגירה.

IBM דיווחה על רווח של 2 מיליארד דולר, 1.15 דולר למניה, בהתאם לתחזיות האנליסטים, עלייה של 5% ברווחיה לעומת 1.9 מיליארד דולר, 1.06 דולר למניה ברבעון המקביל ועלייה של 15% לעומת הרבעון הקודם. בשורת ההכנסות רשמה החברה תוצאה דומה לרבעון המקביל, של 21.6 מיליארד דולר, והזהירה כי הכנסותיה מתחום השבבים עלולות להפגין חולשה במחצית השנייה.

יצרנית תוכנות ה-CRM (ניהול קשרי לקוחות) סיבל סיסטמס (סימול SEBL) נפלה ב-7.7% במסחר לאחר הסגירה לאחר אזהרת רווח.

אולם לא כל החדשות במסחר לאחר הסגירה היו שליליות: ברודקום (סימול BRCM), יצרנית שבבי התקשורת שרכשה בשנה שעברה את הסטארט אפ הישראלי ויז'נטק, טיפסה ב-4.1% במסחר לאחר הסגירה. למרות שבקושי עמדה בתחזיות הצליחה יצרנית השבבים לעודד את המשיקיעם עם תחזית חיובית: "כפי שציינו, אנחנו ממשיכים לראות סימנים להתייצבות במחצית השנייה של השנה".

בשורות טובות היו גם מצד הנדספרינג (סימול HAND). יצרנית מחשבי כף היד זינקה ב-10% במסחר לאחר הסגירה לאחר שרשמה הפסד קטן מהצפוי ברבעון השני. האנליסטים צפו כי החברה תרשום הפסד של 33 סנט ברבעון השני, בעקבות החולשה בשוק ותחרות המחירים עם פאלם. אולם החברה רשמה הפסד של 29 סנט למניה, והכנסות של 61 מיליון דולר.

במניות הטכנולוגיה הגדולות נרשמה מגמה מעורבת: אינטל ירדה ב-0.8%; סיסקו עלתה ב-0.5%; נורטל ירדה ב-3% לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully