וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצגת יחיד: ג'ולקס עוברת לרווח של 9.5 מיליון שקל ברבעון השני

גולן פרידנפלד

19.7.2001 / 9:37

ברבעון הקודם הפסידה 6.4 מיליון שקל; גו'לקס, העוסקת בסחר במט"ח, רשמה הכנסות של 12.2 מיליון שקל; לחברה מנכ"ל בלבד, משה אנגרט, ומבנה הוצאות נמוך

מסתבר שבכדי לרשום רווחים של 9.5 מיליון שקל ברבעון לא צריך הרבה. חברת ג'ולקס שוקי הון מדווחת היום על הרווח האמור ועל מחזור הכנסות של 12.2 מיליון שקל ברבעון השני.

החברה, בשליטתו של דוד אלישיוב (85%), שהוא גיסו של איש העסקים לב לבייב, עסקה בעבר בתחום התכשיטים וכיום מתמקדת בשוק המט"ח, באמצעות המנכ"ל, משה אנגרט, שהוא גם העובד היחידי בחברה.

אלישיוב רכש את השליטה בחברה באוגוסט 1998 תמורת 15 מיליון שקל - מחיר שהיה גבוה בכ-55% ממחיר החברה בבורסה. כיום נסחרת המניה לפי מחיר של 3.5 שקלים, המשקף לחברה שווי של 25.2 מיליון שקל.

לחברה אין חדר עסקות, ומי שאחראי על המסחר הוא המנכ"ל, משה אנגרט, שהחל את תפקידו במחצית שנת 2000. לאנגרט יש ניסיון קודם בשוק ההון, ובין היתר עבד כמנהל דסק עשיית שוק המט"ח בבנק אגוד. פעילותו של אנגרט היא בתחום עסקות עתידיות מסוג פורוורד, וכמו כן הוא פעיל באופציות מט"ח וסוחר בסחורות שונות כגון מתכות. מעצם היותה חברה של איש אחד, מבנה הוצאותיה של ג'ולקס הוא נמוך ביותר ומושפע בעיקר מהשורה העליונה שלה ומהצלחותיו של אנגרט בשוק המט"ח.

אולם, חברה כמו ג'ולקס צריכה להיבחן על פי הישגיה השנתיים ופחות על פי תוצאותיה הרבעוניים שכן התנודתיות בתוצאותיה העסקיות בין רבעון לרבעון גבוהה. כך למשל, ברבעון הקודם הפסידה החברה סכום של 6.4 מיליון שקל וברבעון הרביעי הרוויחה סכום דומה.

כך, או כך, אנגרט מוכיח הלכה למעשה כי עסקי החברה בשוק ההון רווחיים יותר מעיסוקה הקודם של החברה, בענף התכשיטים שכן בשנים עברו רשמה החברה הפסדים שנעו בין 1.5-3.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully