וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מנכ"ל אפריקה פרש והפיל את המניה ב-3.6%

נתן שבע

9.5.2006 / 17:30

המעו"ף עלה ב-0.3%. תדיראן קשר איבדה 1.8%. כי"ל הוסיפה 2.1% והשלימה זינוק של 9% בשבוע. גזית גלוב עלתה ב-3.4% במחזור ער

לאחר פתיחה מהוססת, המשיכה הבורסה היום במגמה החיובית שליוותה אותה ובצהרי היום כבר רשמו המדדים עליות של 0.8%. לקראת הסיום התמתנה המגמה החיובית. מדד המעו"ף הספיק לחצות את רמת 900 הנקודות הפסיכולוגית למספר דקות במהלך המסחר, אך מיד נסוג, כשבסיום עלה ב-0.3% ל-895 נקודות, מדד תל אביב 100 עלה בשיעור דומה לרמה של 919.7 נקודות ומדד תל טק השיל 0.5%.

מחזור המסחר גבוה גם היום והסתכם בכ-2 מיליארד שקל. לשינוי המגמה תרמה סקירה של בנק הההשקעות מריל לינץ', שהביע הבוקר שוב, אמון במשק הישראלי בעקבות השקעתו של וורן באפט בישראל.

הסיפור של היום שייך למניית אפריקה שנפלה ב-3.6% בשעת המסחר האחרונה במחזור ער של 100 מיליון שקל, אז הודיעה החברה כי מנכ"ל החברה בשמונה השנים האחרונות, פיני כהן, שאחראי כמו בעל השליטה לב לבייב ללא מעט הישגים, פורש מתפקידו. מניית החברה כבר הספיקה ליפול ב-6% אך תיקנה מעט.

הנפילה במניה מיתנה גם את העליות במדד הנדל"ן, שזינק ב-2%, ונדמה שהקרינה על המסחר כולו. מדד הנדל"ן הוסיף בסיום 0.8% בלבד. עוד בזירת הנדל"ן גזית גלוב, בדומה לאתמול, ריכזה מחזור ער של 95 מיליון שקל ועלתה ב-3.4%. החברה הודיעה על הקצאה פרטית של מניות לשורה של משקיעים זרים ומקומיים בהיקף של 325 מיליון שקל.

מניות הבנקים נסחרו במגמה מעורבת כאשר הפועלים איבדה 0.4% במחזור הגבוה בשוק של 200 מיליון שקל ולאומי טיפסה ב-0.5%.

טבע תפרסם את דו"חותיה מחר, כשהשוק ממתין מעל לכל, לתחזיות החברה לגבי השנה הקרובה - הפעם הן מסקרנות במיוחד לאור המיזוג עם אייווקס. המניה איבדה 0.4%.

גם היום הושפע המסחר מהמשך פרסום הדו"חות הכספיים, בעיקר מצד הדואליות. גיוון אימג’ינג, שהזהירה כבר כי הכנסותיה יהיו סביב 20 מיליון דולר, דיווחה אתמול על הפסד רבעוני של כ-3 מיליון דולר לעומת רווח של 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. גיוון איבדה 2.5% בתגובה לדו"חות.

סקירה פושרת על כי"ל מצד בית ההשקעות פועלים סהר, לא מנעה מהמניה לטפס ב-2.1%, להשלים עלייה של 9% בשבוע האחרון ולנסוק למחיר שיא. בית ההשקעות העלה את מחיר היעד למניה ל-19.25 שקל - דומה למחירה בשוק והותיר לה המלצת "החזק".

תדיראן קשר דיווחה על ירידה של 7% בהכנסות ל-70 מיליון דולר ועל קיפאון ברווח הנקי ל-12.2 מיליון דולר. המניה איבדה בסיום 1.8%.

תפרון ריכזה מחזור של 110 מיליון שקל ואיבדה 3.9%, לאחר שקרן פימי מכרה מניות בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully