וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוצת העיתונים היומיים בארה"ב נפלה ב-2.5%

דפנה מאור

9.5.2006 / 9:56

מנגד הכנסות הפרסום באתרי העיתונים זינקו בכ-30% ברבעון הראשון. התעבורה לאתרי האינטרנט של העיתונים עלתה ב-8%

מצב העיתונות היומית בארה"ב ממשיך להידרדר: תפוצתם של עיתונים בארה"ב ירדה בחצי השנה שהסתיימה במארס 2006 ב-2.5% לעומת התקופה המקבילה, כך דיווחה הלשכה לבקרת תפוצה (ABC) בארה"ב. תפוצת עיתוני סוף השבוע נפלה בשיעור של 3.1%. בסה"כ הסתכמה התפוצה היומית הכוללת ב-45.414 מיליון עיתונים, לעומת 46.59 מיליון בתקופה המקבילה. בצד החיובי, התעבורה לאתרי האינטרנט של העיתונים עלתה ב-8% ברבעון הראשון של השנה, והכנסות האתרים מפרסום מקוון צומחות בקצב של 30%-25%, אם כי הן מהוות 5% בלבד מכלל הכנסות העיתונים.

בין עשרת העיתונים היומיים הנקראים ביותר בארה"ב רשמו עליות קלות רק "USA טודיי" של המו"לית גאנט, "ניו יורק טיימס" של המו"לית באותו שם, ו"שיקגו טריביון". נפילה חדה במיוחד בעשירייה הפותחת רשם העיתון "לוס אנג'לס טיימס". בחצי השנה הקודמת נרשמה הירידה החדה ביותר בתפוצה מזה 15 שנים. מתוך 25 העיתונים הגדולים ביותר, 20 רשמו ירידה בתפוצה. תפוצת "סן פרנסיסקו כרוניקל" צנחה ב-15%; ו"בוסטון גלוב", בבעלות ניו יורק טיימס, איבד 8% מקוראיו. שני עיתונים אלה ייחסו את הירידה החדה להחלטה להפסיק לחלק עותקים בחינם. "בוסטון גלוב" אמר גם כי קוראים רבים עברו לקרוא את העיתון באתר בוסטון.קום.

אנליסטים מסבירים זאת בהזדקנותו של קהל הקוראים של העיתונים, אשר איננו מתחדש, בשל מעבר קוראים צעירים לאינטרנט ומקורות מדיה אחרים, נישתיים יותר. ב-1984 הגיעה תפוצת העיתונים היומיים לשיאה, עם 63.3 מיליון עיתונים שנמכרו מדי יום.

בין הדפוסים העולים מהנתונים הטריים של ABC: העיתונים הגדולים ביותר והקטנים ביותר מצליחים לשמר את תפוצתם טוב יותר מעיתונים בעלי תפוצה בגודל בינוני. עיתונים לאורך חופי מזרח ארה"ב שומרים את קהלם טוב יותר מבחוף המערבי.

דירוג העיתונים הפופולריים ביותר בארה"ב


1. USA טודיי

2. וול סטריט ג'ורנל

3. ניו יורק טיימס

4. לוס אנג'לס טיימס

5. וושינגטון פוסט

6. ניו יורק דיילי ניוז

7. ניו יורק פוסט

8. שיקגו טריביון

9. יוסטון כרוניקל

10. אריזונה רפבליק

** נתונים לחצי השנה שהסתיימה במארס 2006

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully