וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: טבע צנחה ב-8.6% והעבירה את המדדים לירידות

אסף רותם

10.5.2006 / 17:23

כי"ל טיפסה ב-1.2% והשלימה זינוק של יותר מ-10% בשבוע לשיא. דלתא גליל קיצצה את ההפסד וזינקה ב-9.5%

יום מסחר שהתנהל בעליות של עד 0.3% במדדים המובילים התהפך לאחר התוצאות המאכזבות והתחזית הפושרת שפירסמה ענקית הפרמצבטיקה טבע.

טבע ירדה כ-2% בציפייה לדו"חות, אולם עם פרסומם הופסק המסחר במניה - והוא חודש רק אחרי שיחת הוועידה. טבע איכזבה כשהציגה הכנסות של 1.67 מיליארד דולר ורווח של 268 מיליון דולר, בניכוי הוצאות חד פעמיות - הרבה מתחת לתחזית האנליסטים שעמדה על הכנסות של 1.94 מיליארד דולר והרבה מתחת לתחזית הנמוכה, שעמדה על 1.81 מיליארד דולר. הפחתות חד פעמיות שלחו את החברה שבניהול ישראל מקוב להפסד של מיליארד דולר.

בסופו של דבר צנחה מניית העם 8.6% במחזור עצום של 379 מיליון שקל ומשכה את המדדים מטה: בסיומו של יום המסחר השיל המעו"ף 0.1% ל-895.56 נקודות בעוד ת"א 100 ירד 0.3% ל-916.85 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.78 מיליארד שקל.

הכותרת ב"ידיעות אחרונות" הבוקר סיפקה פתיחה מעניינית ליום המסחר, וסיפרה כי תוכנית ההתכנסות צפויה לצאת לפועל בעוד כחצי שנה. ראש הממשלה אולמרט הציב אולטימטום לפלשתינים באמרו כי ברשותם חצי שנה להוכיח שהם פרטנרים, על ידי קבלת שלושת התנאים של הכרה בישראל, הפסקת האלימות והכרה בהסכמי העבר.

הבורסה אמנם אהבה מאוד את תוכנית ההתנתקות באוגוסט אשתקד, אולם לא ברור כיצד אמורה כלכלת ישראל לממן את התוכנית של אולמרט, שעלותה מוערכת בכ-100 מיליארד שקל. החשודה המיידית, ארה"ב, נמנעת מלממן מהלכים שאינם חלק מהסכם בין הצדדים, ועד כה לא עזרה לממן את הוצאות ההתנתקות.

בשוק הסולידי, לקראת הודעתו של נגיד הפדרל ריזרב בן ברננקי, שאמור להעלות היום שוב את הריבית בארה"ב, נסחרו מחירי איגרות החוב מסוג שחרים וגלילים בירידה של כ-0.1%.

נייס טיפסה 0.9% לאחר שפירסמה את דו"חותיה, ובהם צמיחה של 33% בהכנסות ל-88 מיליון דולר ורווח נקי של 7.1 מיליון דולר ברבעון הראשון. רווח הפרופורמה הסתכם ב-42 סנט למניה - 2 סנט מעל לתחזית.

אורמת הוסיפה 1.6% לרמת שיא, על רקע שלל הודעות ודו"חות טובים של החברה הבת אורמת טכנולוגיות. אורמת טכנולוגיות הכפילה את הרווח הנקי ברבעון הראשון ל-7.9 מיליון דולר, העלתה את תחזית ההכנסות לשנה כולה וחתמה על הסכם לאספקת חשמל בנוואדה ל-20 שנה, שיחל לפעול ב-2008.

מניית אפריקה ישראל עלתה ב-2.9% בעקבות הודעתה כי היא צפויה לרשום רווח לאחר מס בסך של כ-19 מיליון דולר, לאחר שחברה בת במיאמי מכרה מגרשים בהיקף כולל של כ-89 מיליון דולר. אמש איבדה המניה כ-3.6% בעקבות התפטרותו של המנכ"ל המוערך פיני כהן.

אלוני חץ זינקה 4.7% לאחר שפירסמה בפומבי את טיוטת התשקיף של אמות. להערכת חברת הנדל"ן של נתן חץ, הנפקת אמות תייצר לחברה רווח הון של 120-100 מיליון שקל, בהנפקה שתשקף לאמות שווי של 1.3 מיליארד שקל.

עוד במגזר הנדל"ן, גזית גלוב ריכזה מחזורים גדולים ביומיים האחרונים. אמש זינקה מניית החברה ב-3.4% על רקע גיוס של כ-325 מיליון שקל, כשבין השאר נודע שבית ההשקעות גולדמן סאקס רכש מניות ב-40 מיליון שקל. היום המשיכה המניה ועלתה 3.8% נוספים.

כי"ל הוסיפה 1.2% והשלימה עלייה של יותר מ-10% בשבוע האחרון, למחיר שיא.

בקרב הבנקים - הפועלים ריכזה את המחזור השני בגודלו בבורסה ונסחרה ללא שינוי, בעוד שלאומי השילה 1.2%.

חברת הטקסטיל דלתא גליל זינקה 9.5% לאחר שחתכה את הפסדיה בשני שלישים. החברה, שבשליטת דב לאוטמן ואייזיק דבח, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה של כ-1% בהכנסות ל-172.1 מיליון דולר. ההפסד ברבעון הראשון הסתכם במיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully