וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלתא גליל: ההפסד הצטמק למיליון דולר

נתן שבע

10.5.2006 / 10:41

החברה עברה לרווח תפעולי של 3.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל

לאחר תוכנית הרה-ארגון שעברה על יצרנית הטקסטיל דלתא גליל ב-2005, מנסה החברה להתייצב. החברה, שבשליטת דב לאוטמן ואייזק דבח, מסיימת את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה של כ-1% בהכנסות ל-172.1 מיליון דולר. ההפסד ברבעון הראשון הסתכם במיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בשנים האחרונות נאלצה החברה להתמודד עם שחיקה במכירות, בעיקר בשל תחרות מחירים קשה שעוברת על היצרנים בענף. דב לאוטמן, המנכ"ל והיו"ר, ציין בהודעה לעיתונות כי למרות השחיקה במחירים - בעיקר מהפעילות באירופה - חלה התייצבות במכירות הנובעת מגידול כמותי.

המכירות באירופה נשחקו ב-6% ל-54.3 מיליון דולר והיוו כ-31.6% מהמכירות. מכירותיה של החברה בארה"ב שמרו על יציבות ברמה של 104.6 מיליון דולר - 60.8% מהיקף המכירות, ואילו המכירות לישראל עלו בכ-6% ל-13.2 מיליון דולר. הרווח הגולמי טיפס ל-29.3 מיליון דולר, ושיעורו מסך המכירות השתפר מ-14% ברבעון המקביל ל-17% ברבעון הנוכחי.

בעקבות זאת, עברה החברה לרווח תפעולי של 3.1 מיליון דולר לעומת הפסד של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, שבו נרשמו גם הוצאות ארגון מחדש והפחתות בהיקף של 700 אלף דולר. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת נותר שלילי אמנם, אך הציג שיפור לעומת הרבעון המקביל - תזרים שלילי של 3.6 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי של 18.8 מיליון דולר.

עוד הוסיף לאוטמן כי "במקביל ליישון תוכנית הארגון מחדש, אנו נמצאים בעיצומו של שינוי במבנה הארגוני, שמטרתו הינה התאמת מבנה החברה לסביבה העסקית. אנו מאמינים כי יישומם של מהלכים אלה, צפוי להחזיר את דלתא לרווחיות", וחזר בכך על הצהרתו לאחר פרסום הדו"ח השנתי של החברה ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully