וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון רווחי שני ברציפות לגילת

עומרי כהן

10.5.2006 / 15:07

ההכנסות גדלו ב-10.5% ל-58.6 מיליון דולר. הרווח בנטרול ההוצאות על אופציות - 2.7 מיליון דולר

מספר חוזים במיליוני דולרים, עליהם דיווחה לאחרונה גילת, הזניקו בחודש וחצי האחרונים את מניית החברה ב-40% למחיר שיא של יותר משנתיים - 8 דולרים. אולם, השיפור בפעילותה של גילת, אשר נמשך ברבעון הראשון של 2006, התבטא בתוצאות החברה כבר מספר חודשים קודם לכן.

גילת, המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים ושירותים לרשתות תקשורת לווייניות, סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 58.6 מיליון דולר - גידול של 10.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במקביל, נרשם שיפור גם בשולי הרווח הגולמי, אשר עלו לשיעור של 37% מסך ההכנסות, לעומת 33.7% ברבעון המקביל. שיפור זה ניתן כנראה לייחס לגידול בנתח היחסי של מכירות הציוד מסך ההכנסות, על חשבון מכירות השירותים, אשר נחשבים כיקרים יותר עבור החברה.

"הרבעון הראשון היה רבעון חזק, עם שיפור בכל המדדים הכספיים העיקריים של החברה", ציין יו"ר גילת, עמירם לוינברג, בהודעה לתקשורת. לוינברג הוסיף כי החברה ממשיכה במסלול להשגת יעדיה הפיננסיים ל-2006, אשר כוללים צמיחה דו-ספרתית בהכנסות ומעבר לרווחיות.

"בשווקים העיקריים שלנו, שוק התקשורת לחברות במגזר העסקי והשוק הממשלתי לתקשורת באזורים כפריים מרוחקים, הראנו גידול במספר העסקות הגדולות, לצד שמירה על זרם יציב של עסקות קטנות. בנוסף, אנחנו מוכרים כיום פתרונות עם ערך מוסף גבוה יותר ללקוחותינו, וממשיכים בכך את היישום של האסטרטגיה העסקית עליה החליטה החברה", הוסיף לוינברג.

כמו כל החברות הרשומות למסחר בארה"ב ואשר מדווחות על תוצאותיהן הכספיות לפי התקנות של הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC), החלה גילת ברבעון הראשון ליישם את תקן החשבונאות SFAS 123R, המחייב את החברות לרשום כהוצאה את הערך ההוגן של תכניות אופציות לעובדים לאורך תקופת ההבשלה של האופציות. יישום התקן עלה לגילת בהוצאות נוספות של כ-1.5 מיליון דולר, וצימצם את היקף השיפור ברווח התפעולי. אולם, גם עימו הסתכם הרווח התפעולי ב-2.2 מיליון דולר, לאחר הפסד תפעולי של 690 אלף דולר. החזרי הלוואות הגביהו את הוצאות המימון ל-836 אלף דולר.

לגילת הלוואות בנקאיות ותיקות בהיקף של כ-100 מיליון דולר, המיועדות לפירעון עד 2012. כמו כן, מחזיקה קרן יורק בהלוואה של 70 מיליון דולר, הניתנת להמרה למניות עד ספטמבר הקרוב לפי מחיר של 6.75 דולר למניה. הלוואה זו צפויה להיות מומרת לקראת סוף התקופה ולהקטין משמעותית את נתח החוב של גילת. לאחר ההמרה תחזיק יורק ב-70% מגילת.

בשורה התחתונה, רשמה גילת רווח נקי של 1.2 מיליון דולר (5 סנטים למניה), לעומת הפסד של 1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניטרול ההוצאות על אופציות, הסתכמו רווחי הפרופורמה ב-2.7 מיליון דולר (12 סנט למניה). מחירה הנוכחי של המניה משקף לגילת שווי של 182 מיליון דולר. בקופתה, שכנו בסוף מארס מזומנים בשווי של כ-114 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully