וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע נכשלה בניהול הציפיות

יורם גביזון

11.5.2006 / 9:05

התוצאות הכספיות של טבע לרבעון הראשון חלשות, אבל התגובה של שוק המניות לאכזבה נובעת גם מההתמקדות של השוק האמריקאי בטווח הקצר, ובמתרחש בארה"ב. טבע החמיצה את תחזית המכירות לרבעון החולף בעיקר עקב חולשה בשוק האמריקאי, בעוד חלקים אחרים בחברה, למשל הייצור הרווחי של חומרי גלם, תיפקדו היטב, אבל האנליסטים האמריקאים מעולם לא הטמיעו לחלוטין את קיומו של עולם מחוץ לארה"ב.

יתרה מזו, טבע צפויה להציג תוצאות טובות מאוד בהמשך השנה, משום שתשווק תרופות רבות מכר בבלעדיות, אבל שוק ההון האמריקאי מסרב לקבל את הנטייה של ישראל מקוב מנכ"ל טבע להציג תחזיות שמרניות. הערכת המכירות והרווח למניה הצפויים לטבע כתוצאה משיווק Zocor, תרופה להפחתת כולסטרול, נתפשת נמוכה.

מקוב חוטא, ולא בפעם הראשונה, בשמרנות יתר. הוא סיפק רמזים עבים לכך שהמיזוג עם חברת אייווקס יניב תוצאות טובות יותר ומוקדם יותר מהצפוי, אבל שוק ההון האמריקאי מצפה ממנהל אופטימי לתת תחזית אופטימית לרווח למניה, ואת זה מקוב מסרב לספק. האכזבה נובעת גם מביצועיה הירודים של איווקס שנרכשה תמורת הסכום המפולפל של 7.8 מיליארד דולר, אלא שבמקרה זה נראה כי טבע לא עשתה טוב בניהול הציפיות של השוק.

כאשר אנליסט בכיר אינו יודע שמכירותיה של אייווקס יצורפו לתוצאות הכספיות של טבע במשך חודשיים בלבד, ולא שלושה, כפי שכתבו לא מעט האנליסטים, וכאשר אינו מודע לכך שאייווקס תצטרך להיפרד מהסכמי ייצור ושיווק רווחיים ובהיקפים משמעותיים, משום שעם רכישתה על ידי טבע נהפכה למתחרה של שותפיה לשעבר - אזי ברור שטבע היתה יכולה לחסוך לעצמה ולמשקיעיה לפחות מעט מהמכה שספגה אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully