וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר מתבסס ברמת השער היציג - 4.214 שקלים

שלומי גולובינסקי

19.7.2001 / 8:43

שערו של סל המטבעות עולה בכשליש האחוז, על רקע נאומו של גרינספאן כי הכלכלה האמריקאית ניצבת בפני קשיים ובמידת הצורך תתבצע הורדת ריבית נוספת

מגמת ההתמתנות שנרשמה החל מאמש בשער המטבע האמריקאי נמשכת גם הבוקר עם חידוש המסחר הבין בנקאי. בשעה זו נסחר הדולר סביב רמה של 4.214 שקלים, המשקפת היחלשות מתונה של 0.02% לעומת השער היציג של אתמול.

אתמול נפתח יום המסחר בהתחזקות הדולר עד לרמה של 4.22 שקלים לדולר על רקע החשש להסלמה נוספת במצב הביטחוני. בהמשך המסחר, נחלש מעט הדולר בעקבות הודעת הקבינט הביטחוני כי לא יחול שינוי במדיניות הביטחונית, כשהיערכות הכוחות בשטחים נועדה ליצירת לחץ בינלאומי על הרשות הפלשתינית להפסקת פעולות הטרור.

הנאסד"ק נסגר אמש בירידות שערים בשיעור של 2.5%, שעשויות להשפיע על המסחר היום.

בהיעדר עניין בשוק השקל-דולר, עוברת תשומת הלב למתרחש בשערו של סל המטבעות. בשעה זו מתחזק הסל בכשליש האחוז לרמה של 4.255 שקלים. את העליות בשערו של סל המטבעות מובילה התחזקות היורו האירופי.

היורו התחזק אמש לעומת הדולר עד לרמה של 87.40 סנט ליורו על רקע דברי נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לעיתון איטלקי כי הדולר החזק פוגע ביצואנים האמריקאים וכן על רקע נאומו החצי שנתי של יו"ר הפד, אלן גרינספאן, בפני הקונגרס, שאמר כי הכלכלה האמריקאית ניצבת בפני קשיים העלולים לסכן את תהליך ההתאוששות של המשק, ובמידת הצורך תתבצע הורדת ריבית נוספת.

בנוסף, הוריד גרינספאן את תחזית הצמיחה בתוצר לשנת 2001 ל-1.25%-2.00% מרמה של 2.00%-2.50%. בעקבות דבריו של בוש מיהר להגיב שר האוצר, פול אוניל, כי הממשל ממשיך לתמוך במדיניות הדולר החזק. אמש פורסם כי מדד המחירים לצרכן בגוש היורו ירד לרמה של 3.1% ועורר הערכות כי פרסום מדד זה יאפשר הורדת ריבית באירופה.

גם במזרח נחלש הדולר לעומת הין מתחת לרמה של 124.00 ין לדולר על רקע דבריהם של בוש וגרינספאן ונסחר כעת סביב רמה של 123.95 ין לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully