וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הלוויינים האמריקאית אקוסטאר היכתה את התחזיות עם רווח מפתיע ברבעון השני

דפנה מאור

19.7.2001 / 15:18

גידול בהכנסות למנוי סייע לאקוסטאר להגיע לרווחיות על רקע גידול בהפסדי המתחרה יוז

חברת הלוויינים השנייה בגודלה בארה"ב, אקוסטאר (סימול DISH), דיווחה על רווח נקי של 2.1 מיליון דולר ברבעון השני, ורשמה איזון בשורת הרווח למניה. בכך הפתיעה החברה את השוק, שציפה להפסד של 10 סנט למניה.

אקוסטאר, המתחרה העיקרית של יוז (סימול GMH) ומשקיעה בפרויקט סטארבנד של גילת לוויינים , זקפה את הרווח לזכות הכנסה גבוהה יותר למנוי.

ברבעון המקביל של 2000 רשמה אקוסטאר הפסד נקי של 133.1 מיליון דולר. הכנסותיה ברבעון השני השנה הגיעו ל-966 מיליון דולר, גידול של 50% לעומת התקופה המקבילה, ושוב, מעל לתחזיות האנליסטים. מספר המנויים גדל ב-350 אלף ל-6.07 מיליון במהלך הרבעון.

התוצאות של אקוסטאר, שנסוגה השבוע מהתחרות על רכישתה של המתחרה יוז, מתבלטות על רקע רבעון קשה שעבר על יוז עצמה. יוז, מפעילת שירות הטלוויזיה בלוויין, דיירקטי.וי, דיווחה ביום שני על הפסד של 156.5 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת הפסד של 69.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, וחתכה את תחזיות המכירות ל-2001.

במהלך הרבעון אמרה יוז כי הגידול במספר המנויים לא היה משביע רצון בגלל עיסוק יתר בעסקת המיזוג הפוטנציאלית עם ניוז קורפ. בתחילת השבוע נסוגה אקוסטאר ממשא ומתן לרכישת דיירקטי.וי, לאחר שהצעת הרכש שהגישה ליוז נדחתה מחשש של הפרת חוקי ההגבלים העסקיים. עתה עומדת על הפרק רכישתה של דיירקטי.וי על ידי ניוז קורפ. אם תצא העסקה לפועל, תינתן בידי רופרט מרדוק, היו"ר רב העוצמה של ניוז קורפ, מקפצה לתוך שוק הלוויינים האמריקאי.

צ'רלי ארגן, מנכ"ל אקוסטאר, החליט לסגת מהרכישה לאחר חודשים של משא ומתן נמרץ, בניסיון לדחוק את ניוז קורפ מהעסקה. ג'נרל מוטורס, בעלת המניות הראשית של יוז, ומנהלי יוז עצמה, דחו הצעה של אקוסטאר, בין היתר מחשש שרשויות ההגבלים העסקיים לא יאשרו את העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully