וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאנדטק עומדת בתחזיות: דיווחה על הכנסות של 11.1 מיליון דולר - ירידה של 15% בהשוואה לרבעון הקודם

נטע יעקבי

19.7.2001 / 16:40

ההפסד הנקי מסתכם ב-2.9 מיליון דולר, או 20 סנט למניה; בהכללת ההוצאות החד פעמיות של 3.5 מיליון דולר מסתכם ההפסד הנקי ב-7 מיליון דולר; פייפר ג'פרי העניק אתמול למניה המלצת "נייטרלי"

חברת פאנדטק , יצרנית תוכנות הבנקאות הישראלית, פירסמה לפני המסחר דו"חות כספיים לרבעון השני. החברה דיווחה על הכנסות של 11.1 מיליון דולר, כפי שהציגה גם ברבעון המקביל, המצביעות על ירידה של 15% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה.

ההפסד הנקי, שאינו כולל הוצאות חד פעמיות של 3.5 מיליון דולר, הסתכם ב-2.9 מיליון דולר, או הפסד של 20 סנט למניה. זאת, לעומת רווח נקי של 1.7 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, ברבעון המקביל.

ההוצאות החד פעמיות של 3.5 מיליון דולר הן תוצאה של צמצום כוח האדם ושל מחיקות מוניטין של מספר פרויקטים. כאשר מכלילים הוצאות אלה מסתכם ההפסד הנקי ב-7 מיליון דולר, או הפסד של 49 סנט למניה. ההכנסות מעסקי רישוי התוכנות עלו ב-41% ל-4 מיליון דולר - 36% מסך ההכנסות. ההכנסות משירותים עלו ב-66% ל-7 מיליון דולר והן מרכיבות 63% מסך ההכנסות.

כמו כן הודיעה החברה על התפטרותו של מייקל קרוס, סמנכ"ל הכספים והתפעול של החברה, לאחר כהונה של 4 שנים בתפקיד. קרוס יכהן מעתה כסמנכ"ל כספים ותפעול בחברה להשקעות הון בינלאומיות. עוז כהן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה, ימלא את תפקידיו של קרוס.

מנכ"ל החברה, ראובן בן מנחם, מסר כי הסיבה העיקרית לחולשה שחווה החברה מקורה בהתארכות מעגלי המכירות ודחיית ההזמנות. למרות זאת, בחברה ממשיכים בפיתוח מוצרים חדשים, על מנת להבטיח שמקומה של החברה בשוק יישמר גם עם חלוף ההאטה.

פאנדטק פירסמה לפני כחודש אזהרת הכנסות ורווחים חמורה לרבעון זה. החברה הודיעה אז שהכנסות הרבעון השני של השנה יהיו נמוכות מן התחזיות, ויסתכמו ב-10-11 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 15 מיליון דולר. החברה ציפתה להפסד של 17-24 סנט למניה - בנטרול הוצאות חד פעמיות והפחתות מוניטין.

בבית ההשקעות פייפר ג'פרי הקדימו ופירסמו אתמול המלצה מעודכנת למניית החברה לקראת פירסום הדו"חות. האנליסטים רוברט גולדמן וקייטי רוברטסון העניקו למניה המלצת "נייטרלי", המבוססת על ההערכה שהמניה לא שווה יותר מאשר 7 דולרים, כאשר אתמול סיימה את המסחר על 6.5 דולרים בלבד.

למרות רמת הצפיות הנמוכה מאוד, בבית ההשקעות העריכו בכל זאת שהחברה תצליח להציג בשני הרבעונים האחרונים של השנה תוצאות שיזכירו את תוצאות הרבעון השני, ואולי אף מעט טובות יותר. ההערכות מבוססות על כך החברה נחשבת למותג מוביל בתחומה.

חמשת הבנקים הגדולים בעולם הם לקוחות שלה, וכך גם שבעה מתוך עשרת הגדולים. 40% מהכנסות החברה מגיעים מהשמנת של עולם הבנקאות - גופים שהחסינות הפיננסית שלהם גורמת להם להיות האחרונים שיקצצו בתקציבי רכש.

עם זאת, לאחרונה הוכח שגם תחום הפיננסים אינו חסין מההאטה הכללית, בין השאר מכיוון שחברות הטכנולוגיה, שהן לקוחות הבנקים, מצמצמות הזמנות, ועסקות רכש נדחות או מתעכבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully