וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל מניות בחברת קומפדיה פנה לבית המשפט בבקשה למתן סעד להסרת קיפוח

אלי דניאל

19.7.2001 / 17:21

אייל שמי, המחזיק ב-2% ממניות החברה, טוען כי קניינה הרוחני של קומפדיה, שערכו נאמד במיליוני דולרים, הועבר ללא תמורה לחברה אחרת בשליטתם של מנהלי החברה

אייל שמי, שהועסק בעבר על ידי חברת קומפדיה פיתוח תוכנה וחומרה, פנה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה שייתן לו סעד להסרת הקיפוח בחברה, בהתאם לסעיף 191 לחוק החברות התשנ"ט 1999, ויורה לקומפדיה ולמנהליה - שי נוימן, אילן גולדברג וגיל אילוטוביץ - להעביר לידיו את המאזן והדו"ח הכספי של החברה לשנת 2000.

כמו כן, מבקש שמי כי קומפדיה תעביר לידיו גם את המאזן הבוחן לשנים 2000 ו-2001, פרוטוקולים מישיבות האסיפה הכללית וההנהלה של החברה וכן את מסמכי ההתקשרות של החברה במיזם Kids World. בנוסף, מבקש שמי, באמצעות עוה"ד יובל עציוני, כי קומפדיה ומנהליה ירכשו את מניותיו בחברה לצורך הסרת הקיפוח.

לטענת שמי, קומפדיה, העוסקת בטכנולוגיה ופיתוח של תכנים ומוצרי מולטימדיה לילדים, חתמה איתו במארס 1994 על הסכם העסקה על פיו הוקצו לו 2% מהונה המוקצה של קומפדיה וזאת כנגד תשלום סך של 13,500 שקל. לטענתו, ההקצאה בוצעה באפריל 1994, ו-620 מניות של בחברה נרשמו על שמו.

שמי טוען כי מאז הופסקה עבודתו בחברה, באפריל 1997, הוא לא זומן לאסיפות בעלי המניות של החברה ופנייתו לחברה ולמנהליה לעיין במסמכי החברה נענתה בשלילה, בניגוד לחובה הקיימת על פי החוק.

עוד נטען כי למרות מאמצי החברה ומנהליה להסתיר ממנו את הפרטים הקשורים לפעילות החברה, נודע לו כי לאחר שסיים לעבוד בחברה העבירה קומפדיה חלק ניכר מפעילותה לתאגידים אחרים שבהם למנהלי החברה יש עניין.

לטענת שמי, נודע לו כי חברת נונסטופ ונצ'רס מקבוצת מתב השקיעה בחברה סכומי כסף ניכרים ואף הקימה עם החברה מיזם חדש ומשותף תחת השם Kids World, אשר רוכש מהחברה תכנים במחירים הנמוכים ממחירי השוק. שמי טוען כי חברת אס.אל.אס - מדיה (S.L.S), המנוהלת ע"י מנהליה של קומפדיה, שותפה אף היא במיזם.

לטענתו, באפריל 2001 הוא פנה, פעם נוספת, לחברה ולמנהליה בדרישה שיועברו לעיונו המסמכים אשר קיימת לו הזכות החוקית לעיין בהם - ובכלל זה, מאזני החברה ודו"חותיה הכספיים, פירוט תחומי הפעילות של החברה כיום ותחומי פעילות שהועברו לתאגידים אחרים. החברה ומנהליה נמנעו מלתת תשובות ברורות על שאלותיו, למעט אישור השתתפות החברה במיזם Kids World, ובסופו של דבר הסכימו הצדדים על קיום פגישה.

שמי מוסיף וטוען כי במהלך הפגישה שהתקיימה ביוני 2001 נודע לו כי מאז שסיים את עבודתו בחברה, העבירה קומפדיה את מלוא זכויות הקניין הרוחני שלה לחברה ההולנדית B.B.G הרשומה בבעלות בא כוחם הקודם של החברה והמנהלים, המחזיק במניותיה כנאמן מטעם מנהלי החברה. לטענתו, גם מניות S.L.S מוחזקות בנאמנות עבור מנהלי החברה, והתשלומים ממיזם Kids World עבור השימוש בקניינה הרוחני של קומפדיה מגיעים ל-S.L.S ו-B.B.G.

כן טוען שמי כי מנהלי החברה וכמחצית מעובדיה, הועברו בפועל לעבוד במיזם, מבצעים עבודות ומספקים שירותים אשר קודם בוצעו וסופקו, תמורת תשלום, על ידי החברה, ומקבלים את שכרם מהמיזם, בשעה שהחברה אינה מקבלת כל תשלום בגין עבודתם. לטענתו, במשך תקופה של שלושה חודשים התנהלה פעילות מיזם Kids World במשרדיה של החברה. לאחר אותה פגישה הוא פנה לחברה ולמנהליה בהצעה למנגנון הסרת קיפוח מפורט, בכדי לנסות וליישב את המחלוקות, אולם פנייה זו לא זכתה לכל תגובה.

עוד טוען שמי כי קניינה הרוחני של החברה, אשר ערכו נאמד במיליוני דולרים, הועבר ללא תמורה לחברה אחרת בבעלותם ו/או שליטתם של מנהלי החברה.

לטענתו, בנסיבות האמורות קמה לו עילה לבקש את פירוקה של החברה, מן הטעם שהיא מנוהלת באופן בלתי הוגן ותוך קיפוח עניינו בחברה. עם זאת, שמי טוען כי בנסיבותיה המיוחדות של החברה ניתן להסתפק בסעד למניעת קיפוח וזאת בכדי שניתן יהיה לאפשר לחברה לפעול ולהניב רווחים נאים.

תגובת החברה ומנהליה טרם הוגשה (ה"פ 919/01).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully