וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרה: "נשקיע כמה שיידרש במותג יוגורט חדש"

איילה צורף

15.5.2006 / 9:28

כך אומר מנכ"ל החברה, זאב קלימי. בטרה מרעננים את השם של המחלבה, ומתכננים להתמקד בשוק הגבינות הלבנות והיוגורטים

"עד סוף השנה נחתום על הסכם עם מחלבה בינלאומית גדולה, שתאפשר לנו להיכנס בצורה רצינית גם לשוק היוגורטים"; כך אומר ל-TheMarker מנכ"ל טרה, זאב קלימי, שמתייחס לאחת הסוגיות הבוערות ביותר תחת רגליה של טרה - העובדה שהיא המחלבה הגדולה היחידה בישראל שלא מחוברת למחלבה בינלאומית גדולה.

השמות שעמדו עד כה על הפרק הן נסטלה, ארלה ואמי השוויצית, שעמה אמור היה החוזה להיחתם לפני כמה שבועות, אך הדבר עוד לא קרה. אחת הזירות המוזנחות מצדה של טרה היא זירת היוגורטים. זהו שוק של שתי שחקניות גדולות מאוד: שטראוס (במותג דנונה) ותנובה (במותג יופלה). טרה היא קטנה מאוד, כמעט ולא קיימת, בתחום שמגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה.

האם אתה חושב שיש מקום לשחקן שלישי חזק על מדפים צפופים בלאו הכי?

"בין יופלה ודנונה יש המון מקום, ואנחנו ניכנס בשוק הזה. החברה המרכזית לא נכנסה לשוק החלב כדי להיות שחקן משני. היום אנחנו שחקן שולי בשוק היוגורטים, אבל זה ישתנה".

מאז שטרה נרכשה על ידי החברה המרכזית, היא נמנעה מלהשקיע תקציבי פרסום ושיווק משמעותיים.

כדי לבנות מותג חדש בשוק היוגורטים, תצטרכו להשקיע הרבה מאוד כסף, מדובר במיליוני שקלים. האם טרה והחברה המרכזית מוכנים לכך?

"נשקיע כמה כסף שיידרש, לא נהסס. הכניסה שלנו לשוק היוגורט תהיה מלווה בהשקעה כספית לא מבוטלת".

בעיה נוספת שיש לטרה היא העובדה שמותג הבית שלה "טרה" נחשב למיושן, לא סקסי במונחים של שוק החלב כיום.

בעוד שטראוס ותנובה משקיעות כסף גדול בבניית מותגי הבית שלהן, אתם לא יוצאים בקמפיינים תדמיתיים, באף תחום כמעט. האם גם זה ישתנה?

"במקביל לעבודה על הקטגוריות השונות, אנחנו עובדים גם על השם טרה. ריעננו את הלוגו, שינינו את העיצוב של חלק גדול מהמוצרים שלנו לעיצוב צעיר ודינמי יותר. נכון, עוד יש עבודה לעשות עם המותג ברמה התדמיתית, אבל כבר היום אנחנו רואים שינוי תפישות כלפי השם טרה, יש שיפור משמעותי במעמד המותג".

כעת טרה נכנסת שוב לתחום, וכמו כן מרחיבה את הפעילות לגבינה לבנה עם 5% שומן שהיא עיקר המכירות בשוק הגבינות הלבנות. המהלך השיווקי יתבסס על פנייה לנשים בלבד. גם על העיצוב מחדש של אריזות הגבינה של החברה בולטת הדמות הנשית, כמו גם בקמפיין, שיתבסס על חיבור בין גבינה ואופנה. "בחלק גדול מהתחומים, כמו בגבינות הלבנות, טרה תהיה חברה סגמנטלית, כזאת שתפנה לקבוצות מסוימות באוכלוסייה. אני חושב שבחלק מהמקרים, להיות מחלבת בוטיק זה יתרון גדול ולא חיסרון, זה לא פוגע במכירות, רק מגדיל אותן", אומר קלימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully