וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאייטיב מבקשת לעצור את מכירות ה-iPod

סוכנויות הידיעות

16.5.2006 / 10:46

החברה הסינגפורית טוענת כי אפל הפרה ביודעין את הפטנט של קריאייטיב על ממשק המשתמש של הנגן

קריאייטיב טכנולוג'י, יצרנית האלקטרוניקה הסינגפורית, מבקשת לעצור את מכירות נגן המדיה הפופולרי של אפל - iPod, במסגרת תביעה נגד החברה. כמו כן הגישה קריאייטיב תלונת סחר לנציבות הסחר הבינלאומית של ארה"ב. החברה הסינגפורית טוענת כי ה-iPod מפר פטנט רשום של קריאייטיב לאבס, החטיבה האמריקאית שלה, עבור נגני מוסיקה דיגיטליים.

בעקבות הגשת התלונה עלתה מניית קריאייטיב, המייצרת את נגני ה-mp3 מסדרת Zen, ב-1.7% בסינגפור. מניית סינגפור ירדה ב-30% ב-3 החודשים האחרונים.

"הממשק של iPod ו-iPod נאנו שמשווקת אפל מאופיין באופן המפר את הפטנט המוכח", טענה קריאייטיב בתלונה שהגישה. החברה דורשת לחסום את יבוא המכשירים, המיוצרים בסין, לארה"ב, וכן את שיווקם בארה"ב. כמו כן דורשת קריאייטיב פיצוי כספי על מכירות iPod בעבר.

הפטנט של קריאייטיב כולל נגן מוסיקה נייד שמסוגל לאגור ולאפשר גישה ליותר שירים לעומת נגנים קודמים. הטכנולוגיה קשורה לממשק המשתמש המסייע למשתמשים לאתר ולנגן את השירים. לפי התלונה, קריאייטיב השיקה את נגן נומאד ג'וקבוקס המסוגל לאגור 1,000 שירים כבר בינואר 2000, ואפל אף דנה עם קריאייטיב באפשרות לרכוש רישיון לטכנולוגיה בשנת 2001, לטענת קריאייטיב.

אך לפי התלונה, אפל הפסיקה בצורה פתאומית את המשא ומתן, ונתנה לקריאייטיב להבין כי אין מספיק מקום בשוק הנגנים הדיגיטליים לשתי חברות.

iPod הוא המוצר בעל הצמיחה המהירה ביותר באפל שהוביל לרווחי שיא של חברת המיחשוב. ברבעון השני רשמה החברה מכירות של 8.5 מיליון יחידות iPod, והביאה את סך מכירות ה-iPod ל-50.8 מיליון. הנגן הנייד הוא גם הנגן הפופולרי בארה"ב, עם נתח של 77% מהשוק האמריקאי, לפי חברת המחקר NPD. לקריאייטיב, לעומת זאת, פחות מ-10% מנתח השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully