וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורגן סטנלי לעזרת סילבן שלום: "בנק ישראל מנהל מדיניות מוניטרית שאינה מתאימה למיתון הגלובלי"

TheMarker.com כתב

19.7.2001 / 21:01

בית ההשקעות קובע כי בעקבות הורדת הריבית הדולרית על בנק ישראל להאיץ את הפחתות הריבית; "אין כיום סכנה של התפרצות אינפלציונית או פריצה תקציבית"

שר האוצר סילבן שלום קיבל היום תמיכה מכיוון מפתיע במאבקו נגד נגיד בנק ישראל. בית ההשקעות האמריקאי המוביל מורגן סטנלי קובע במסמך עדכון על כלכלת ישראל כי הורדות הריבית הדולרית על ידי יו"ר הפדרל ריזרב, אלן גרינספאן, מהוות הזדמנות מצוינת עבור בנק ישראל לגלות גמישות מוניטרית ולהפחית באופן מואץ את הריבית.

מורגן סטנלי אף מאשים את בנק ישראל כי הוא אינו פועל בצורה אגרסיווית מספיק לנוכח המיתון הגלובלי הקשה הפוקד את הכלכלה העולמית. "המדיניות המוניטרית פשוט אינה אגרסיווית מספיק עבור המצב הגלובלי הנוכחי" - כך כותב האנליסט סרהן סביק שאחראי על העדכון.

סביק מעריך כי התוצר המקומי הגולמי הישראלי יעלה ב-1.6% בלבד בשנת 2001, הרבה פחות מ-5.8% שנרשמו בשנה שעברה, ולעומת 2.4% עבור הכלכלה העולמית. בנוסף, מעריך סביק כי מאחר שכל העולם נמצא במיתון הקשה והמקיף ביותר מזה עשרות שנים - אין שום חשש לעליית מחירים מקומית - אלא דווקא למעגל הולך ומעמיק של מיתון ודפלציה.

האנליסט קובע שנתוני המדד בישראל מחזקים את הטענה כי אין חשש להתפרצות אינפלציונית, ובסוף השנה יתברר כי המחירים עלו בלא יותר מ-1.8% - פחות מהיעד הממשלתי העומד על 2.5%-3.5%.

גם בתחזית לגבי התפתחות ההוצאה הממשלתית מחזק מורגן סטנלי את ידי שר האוצר, כאשר הוא קובע כי הוא אינו רואה חשש אמיתי מפני חריגה מתמשכת מיעדי הגירעון, והוא אף מעודד מכוונות הממשלה לקצץ במשרדים אחרים כדי לפנות תקציבים לצרכי ביטחון. לטענת בית ההשקעות, גישתו של דוד קליין להאט את קצב הורדות הריבית, כתוצאה מחשש להתפרצות תקציבית, גובה מחיר גבוה מדי מהכלכלה הישראלית.

מורגן סטנלי מעריך כי הריבית תרד בסוף השנה ל-6% לאחר הורדות מתונות בריבית כתוצאה מגישת בנק ישראל, אך ממליץ באופן ברור על האצה משמעותית בהורדות הריבית מעבר לשיעור זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully