וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודיוקודס רוכשת את Nuera תמורת 85 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

16.5.2006 / 17:14

אודיוקודס לא תתקשה לעכל את הרכישה מאחר שאת הרבעון הראשון היא סיימה עם 228 מיליון דולר בקופתה

זמן רב תהו בשוק מה תעשה אודיוקודס עם קופת המזומנים הדשנה שלה, והיום הגיעה לבסוף הבשורה - אודיוקודס רוכשת חברה תמורת 85 מיליון דולר במזומן. אודיוקודס, המתמחה בטכנולוגיות להעברת קול על גבי הרשת (VoIP), תרכוש את חברת Nuera, אף היא שחקנית בתחום ה-VoIP ומתמחה בתחום התשתיות לרשתות לשיחות טלפון בינלאומיות. 5 מיליון דולר נוספים ישולמו לבעלי המניות של Nuera בכפוף לעמידה באבני דרך במשך שנה לאחר השלמת הרכישה. ל-Nuera יש בסיס לקוחות בצפון אמריקה, אסיה ואירופה, כך נכתב.

אודיוקודס לא תתקשה לעכל את הרכישה, מאחר שאת הרבעון הראשון היא סיימה עם 228 מיליון דולר בקופתה, כש-120 מיליון דולר מתוכם גויסו בהנפקת אג"ח בנובמבר 2004. אודיוקודס נסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי שוק של 500 מיליון דולר בעקבות עלייה של 10% בשנה האחרונה. בשעה זו מוסיפה המניה כ-3% בת"א.

Nuera Communications היא חברה אמריקאית שהמטה שלה בסן דייגו, קליפורניה. המוצר המוביל שלה הוא ארכיטקטורת ORCA, שנועדה לסייע למעבר של חברות טלקום מרשתות מסורתיות לרשתות VoIP של הדור הבא, כך לפי אתר החברה. בין לקוחות Nuera אפשר למצוא שמות של כרישי תקשורת כמו AT&T, צ'יינה טלקום, ספרינט וכייבלויז'ן. בחברה הפרטית, שנוסדה ב-1997, הושקעו עד כה 80 מיליון דולר, ואם כך, האקזיט לבעלי המניות שלה אינו מעורר התפעלות.

"הרכישה ממצבת את אודיוקודס בפוזיציה חזקה בשווקים הקשורים בתקשורת על גבי מערכות של חברות כבלים ורשתות פס רחב, במיוחד בצפון אמריקה ובאסיה", ציין שבתאי אדלרסברג, יו"ר נשיא ומנכ"ל אודיוקודס. השלמת העסקה מתוכננת לסוף הרבעון השני או תחילת השלישי, ולאחריה תהפוך Nuera לחברה בת מלאה של אודיוקודס.

אחד ממנועי הצמיחה של אודיוקודס בימים אלה הוא מכירות לחברות כבלים, ששואפות להגדיל את סל השירותים ללקוח ולספק לו גם שירותי שיחות טלפון (כמו שירות השיחות שמציעה HOT בישראל). אחת הלקוחות של אודיוקודס בתחום הזה היא חברת הכבלים ליברטי מדיה האמריקאית ונראה ש-Nuera תוכל לספק אפשרות להמשך צמיחה בשוק זה.

אודיוקודס סיימה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 16% בהכנסות ל-31.3 מיליון דולר ורווח נקי של 2.3 מיליון דולר, 5 סנט למניה. השוק האמריקאי תרם 59% מההכנסות, אירופה תרמה 20%, אסיה 14% וישראל 7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully