וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קמטק מזנקת ב-20% בשל העלאת התחזיות

עומרי כהן

16.5.2006 / 23:06

אודיוקודס עולה כ-3% לאחר שהודיעה על רכישת חברה ב-85 מיליון דולר. נייס עולה ב-3.5% לאחר הירידות מאמש

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות קלות של 0.1% בנאסד"ק ובדאו ג'ונס. בקרב המניות הישראליות מזנקת קמטק ב-20% לאחר שהעלתה פעם נוספת את תחזיותיה ל-2006. אודיוקודס מוסיפה 3.3%, לאחר שהודיעה על רכישה ב-85 מיליון דולר. נייס עולה ב-3.5% ומתקנת את הירידות מאמש.

סקירת טרום מסחר

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על המשך ירידות השערים בוול סטריט זה היום הרביעי ברציפות. המשקיעים ממתינים לפרסום מדדי המחירים, היום ליצרן ומחר לצרכן, בכדי להבין האם יש צורך בהמשך העלאות הריבית על ידי הפדרל רזרב אחרי 16 העלאות ריבית רצופות.


על המסחר ממשיכות להכביד גם הרמות הגבוהות של מחירי הנפט, אם כי, על אף שאלו עולים במסחר האלקטרוני בשיעור קל ל-69.6 דולר לחבית, עדיין מצליחים להיוותר מתחת לרף ה-70 דולר לחבית.

מדד הדאו ג'ונס יפתח את המסחר בגובה של 11428 נקודות. מדד נאסד"ק יפתח ברמה של 2238 נקודות, אחרי שירד אתמול בכ-0.2%.

ברקע המסחר היום גם עונת הדיווחים הנמשכת. היום פירסמו בארה"ב שתי קמעונאיות ענק ומשתתפות בדאו ג'ונס את תוצאותיהן לרבעון החולף - וול מארט והום דיפו. וול מארט (WMT) עקפה את תחזית הרווח ב-2 סנט עם רווח רבעוני של 2.6 מיליארד דולר והום דיפו (HD) הרוויחה 1.5 מיליארד דולר או 70 סנט למניה - גבוה ב-3 סנט מהקונצנזוס.

אחרי הנעילה תפרסם משתתפת דאו נוספת את תוצאותיה - חברת היולט פאקרד (HPQ) ולצידה יפורסם גם הדו"ח הרבעוני של ענקית השבבים אפלייד מיטיריאלס. שתי הענקיות צפויות על פי אנליסטים להציג שיפור בתוצאותיהן ברבעון החולף.

במישור המקרו כלכלי, כשעה הטרם הפתיחה יפורסם כאמור מדד המחירים ליצרן עם צפי לעלייה של 0.8% באפריל, בעקבות עליית מחירי הנפט אחרי עלייה של 0.5% בחודש מארס. מדד הליבה, המנטרל את מחירי המזון והאנרגיה שנחשבים לתנודתיים במיוחד, צפוי להציג עלייה של 0.2% אחרי עלייה של 0.1% במארס.

באותו הזמן, יפורסמו גם התחלות הבנייה לחודש אפריל עם צפי להיוותר על כנן בקצב שנתי של 1.9 מיליון יחידות לעומת 1.96 מיליון יחידות בחודש מארס. יותר מאוחר, לאחר הפתיחה, יפורסם הייצור התעשייתי לחודש אפריל הצפוי להציג עלייה של כ-0.5% אחרי עלייה של 0.6% בחודש מארס.

בקרב המניות הישראליות - שתי רכישות חדשות. אודיוקודס הודיעה על רכישת חברת Nuera תמורת 85 מיליון דולר במזומן. אודיוקודס, המתמחה בטכנולוגיות VoIP, תרכוש את חברת Nuera, אף היא שחקנית בתחום ה-VoIP. בקופת אודיוקודס 228 מיליון דולר. בין לקוחות Nuera נמצאות AT&T, צ'יינה טלקום, ספרינט וכייבלוויז'ן. מניות אודיוקודס איבדו כ-9% מאז סוף חודש אפריל. OTI הודיעה היום על רכישת חברה צרפתית תמורת 2.5 מיליון דולר. OTI מפתחת ומייצרת כרטיסים חכמים ללא מגע לזיהוי תשלומים ומערכות תדלוק אוטומטיות. החברה רוכשת את SAS InSeal שבסיסה במרסיי, צרפת. המניה איבדה מאז תחילת החודש כ-22% מגובהה.

אלביט מערכות, שמרכזת מחזורי מסחר נמוכים למדי בוול סטריט, דיווחה היום על רווח נקי של 14.5 מיליון דולר - עלייה של 13% מול הרבעון המקביל, אשתקד ועל קפיצה של 45% בהכנסותיה ל-334 מיליון דולר. זוהי הפעם הראשונה בה נכללות תוצאות חברת אלישרא במלואן אבל המנכ"ל יוסי אקרמן אמר היום, כי "רובה המכריע של הצמיחה הוא פנימי ולא בגלל רכישת אלישרא".

דיווח נוסף סיפקה היום חברת אינקרדימייל. הכנסותיה צמחו ב-7% ברבעון הראשון ל-2.2 מיליון דולר, וההכנסות הנדחות הסתכמו ב-2.7 מיליון דולר. גידול בהוצאות התפעול של החברה הקטין את הרווח הנקי ל-554 אלף דולר, לעומת 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

נייס הודיעה היום, כי תספק ללוקהיד מרטין האמריקאית מערכת להקלטת שיחות במוקד שירות בהיקף של כמה מיליוני דולרים. מניות נייס יפתחו בגובה 54.5 דולר אחרי ארבעה ימים רצופים של ירידות שערים בהן איבדו כ-5%.

טרם הפתיחה יפורסמו היום דו"חותיה של קמטק ושל TTI. קמטק עלתה מאז תחילת מאי ב-11%. TTI עלתה מאז תחילת 2006 ב-52%.

מניות אלדין עשויות ליהנות היום מתשומת הלב, שכן מנכ"ל החברה ינקי מרגלית צפוי לפתוח היום את המסחר בנאסד"ק לציון 20 שנה לקיומה של החברה ו-13 שנות מסחר בנאסד"ק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully