וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP: זינוק של 51% ברווח בשל שיפור מעמדה בשוק ה-PC

16.5.2006 / 23:32

יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם רשמה רווח של 56 סנט למניה - 7 סנט מעל לתחזיות

ענקית המחשבים והמדפסות היולט פקארד (סימול HPQ) דיווחה היום על זינוק של 51% ברווחיה הרבעוניים, הודות להמשך הגידול בנתח שלה בשוק המחשבים האישיים (PC) ומכירות מוגברות של דיו למדפסות מתוצרתה. מניית החברה קופצת ב-5% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט, בעקבות תחזיות טובות מהצפוי להמשך השנה.

HP, יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם, רשמה ברבעון שהסתיים בסוף אפריל, שהוא רבעון הכספים השני של החברה, רווח נקי של 1.46 מיליארד דולר, או 51 סנט למניה, לעומת רווח של 966 מיליון דולר, או 33 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 56 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 49 סנט למניה.

HP, שהיא גם יצרנית המדפסות הגדולה בעולם, דיווחה על גידול של 4.6% בהכנסותיה בתקופה המדווחת לעומת הרבעון המקביל, ל-22.6 מיליארד דולר - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

"היולט פקארד סיפקה רבעון חזק נוסף", אמר מנכ"ל HP, מרק הרד, בעת פרסום הדו"חות. "רשמנו צמיחה בהכנסות, הרחבנו את שולי הרווח, וייצרנו שיאי תזרים מזומנים. בה בעת, המשכנו להיות ממוקדים ביישום האסטרטגיה שלנו ובהשקעה בהצלחת החברה בטווח הארוך", הוסיף הרד.

במבט קדימה, צופה HP לרשום ברבעון הנוכחי רווח, בניכוי סעיפים חד פעמיים, של 48-45 סנט למניה. תחזית האנליסטים לרבעון היתה לרווח של 43 סנט למניה. בשורה העליונה צופה HP לרשום ברבעון הנוכחי הכנסות של 21.75 מיליארד דולר - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

בשנת הכספים כולה, צופה החברה רווח של 1.91-1.87 דולר למניה. בניכוי סעיפים חד פעמיים צופה החברה רווח שנתי של 2.08-2.04 דולר למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח שנתי של 1.96 דולר למניה. בשורה העליונה צופה החברה הכנסות שנתיות של של 91 מיליארד דולר - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

מניית HP מזנקת ב-5% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בירידה של 1.5%.

חלקה של HP בשוק המחשבים האישיים העולמי גדל ברבעון הראשון של השנה ל-14.9%, לעומת 13.8% בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, לפי נתוני חברת המחקר גרטנר. נתח השוק של מתחרתה הגדולה דל (סימול DELL), אשר צפויה לפרסם דו"חות רבעוניים מחרתיים, ירד ברבעון הראשון ל-16.5% לעומת 16.9% ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

בחודש פברואר דיווחה HP על זינוק של 30% ברווחיה ברבעון הקודם\ הודות לקיצוצים בהוצאות ומכירות ערות של מחשבים נישאים. בעקבות הדו"חות נסקה מניית HP לשיא של ארבע שנים. אנליסטים העריכו אז כי הדו"חות החזקים מסמנים את התאוששות החברה לאחר מספר רבעונים מאכזבים תחת הנהגתה של המנכ"לית לשעבר קרלי פיורינה, אשר הודחה מתפקידה בשנה שעברה.

עם זאת, לאחרונה נראו מספר סימני חולשה במגזר המחשוב, ולפי ההערכות צפויה ירידה בצמיחת הביקוש למחשבים אישיים השנה. דל, יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, וענקית השבבים אינטל (סימול INTC) קיצצו לאחרונה את תחזיותיהן, ומיקרוסופט (סימול MSFT), יצרנית התוכנה הגדולה בעולם, דחתה את הוצאות מערכת ההפעלה החדשה שלה, ויסטה.

HP ישראל עמדה לאחרונה במוקד פרשת היצוא האפור, אשר גררה את הדחתם של שורת עובדים בחברה, בהם גם המנכ"ל גיל רוזנפלד. עם זאת, לקראת סוף חודש שעבר פירסמו HP ישראל ורוזנפלד הודעה משותפת אשר טיהרה את רוזנפלד, שהודיע במקביל על פרישתו. עם זאת, לפני כשבוע וחצי התברר כי הפרשה מסרבת לדעוך, לאחר שנודע ל-TheMarker כי החברה ממשיכה לחקור את עובדי החברה בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully