וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עלה ב-1.5%; תרו עלתה ב-5.87% למחיר שיא של 97 דולר

נטע יעקבי

19.7.2001 / 23:52

צורן זינקה ב-20.4% בעקבות הדו"חות הכספיים; מרקורי הוסיפה 5.7% בעקבות הדו"חות הרבעוניים אתמול; קומברס עלתה ב-7.1%; די.אס.פי.ג'י זינקה ב-12.4%

המסחר נפתח היום בעליות ערות שהתמתנו בהמשך, אך לקראת הסיום שוב הצביעו המדדים המובילים על עליות. מדד הנאסד"ק עלה ב-1.5% לרמת 2,046 נקודות. מדד הדאו ג'ונס ננעל על רמת 10,609 נקודות לאחר שעלה ב-0.3%.

יום המסחר נפתח בעליות יפות, אשר הושפעו מהאווירה החיובית שיצרו הודעות יצרנית הטלפונים הסלולריים נוקיה (סימול NOK), שדיווחה היום על תוצאות כספיות לרבעון השני, ואמרה כי היא צופה התאוששות ושיבה לצמיחה במהלך 2002, ויצרנית המחשבים DELL, שהודיעה כי תעמוד בתחזיות.

בתור מובילת השוק בתחום הטלפונים הסלולריים, המתין השוק למוצא פיה של נוקיה בנוגע לעתיד הקרוב. לנוקיה היו בשורות מעורבות במקצת, אך מעודדות ברובן. החברה צופה כי ברבעון השלישי תרשום צמיחה דומה במכירות וירידה קלה ברווח למניה.

אלא שככל שהעמיק יום המסחר, התבררו החדשות הטובות כלא מספיקות, כשבנוסף הושפע מצב הרוח גם מהציפייה לפרסום הדו"חות הרבעוניים של מיקרוסופט וסאן לאחר סיום המסחר.

מרקורי הוסיפה 5.7% בעקבות הדו"ח הרבעוני

עליות יפות איפיינו את המסחר במניות הישראליות. מניית חברת מרקורי עלתה ב-5.7% למחיר של 12 דולר. החברה פירסמה אתמול את הדו"חות הרבעוניים, שהצליחו לעמוד בתחזיות הקונצנזוס בוול סטריט.

החברה, המתמחה בפתרונות לניהול ביצועי אינטרנט, דיווחה על הכנסות של 96 מיליון דולר ברבעון - פחות או יותר בהתאם לתחזיות האנליסטים. יחד עם זאת, היא לא הצליחה לעקוף את התחזיות האופטימיות יותר, כמו זו של בית ההשקעות אופנהיימר (CIBC), שקיוו להכנסות של 99.7 מיליון דולר.

מחיר שיא של 97 דולר לתרו

מניה כבדה נוספת שנהנתה מעדנה היא מניית קומברס שעלתה ב-7.1% למחיר של 26.5 דולר, ולעומתה ירדה מניית החברה הבת אולטיקום ב-3% למחיר של 17.1 דולר.

מניית תרו עלתה ב-5.87 למחיר שיא של 97 דולר, לאחר שהחברה דיווחה על הכנסות שיא של 36.4 מיליון דולר - צמיחה של 49% מהכנסות הרבעון המקביל ושל 28% מהכנסות הרבעון הקודם. התחזית האופטימית ביותר היתה של האנליסט פול וודהאוס מבית ההשקעות מריל לינץ', שציפה להכנסות של 35.3 מיליון דולר, אולם גם עליה החברה הצליחה לעלות.

דו"ח נוסף הגיע מכיוונה של חברת פאנדטק , יצרנית תוכנות הבנקאות, שדיווחה על הכנסות של 11.1 מיליון דולר, כפי שהציגה גם ברבעון המקביל. שורת ההכנסות הצביעה על ירידה של 15% לעומת הרבעון הראשון של השנה.

ההפסד הנקי, שאינו כולל הוצאות חד פעמיות של 3.5 מיליון דולר, הסתכם ב-2.9 מיליון דולר, 20 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 1.7 מיליון דולר, 12 סנט למניה, ברבעון המקביל. מניית החברה עלתה ב-3.8% למחיר של 6.7 דולרים.

חברת אם סיסטמס פירסמה גם היא דו"ח רבעוני, אשר עמד בתחזית ההכנסות של 9.4 מיליון דולר, אך דיווחה על מחיקת מלאי גבוהה מהצפוי, של 18.8 מיליון דולר. מניית החברה הוסיפה 5.8% למחיר של 6.4 דולרים.

מניית נטרו ירדה ב-3.1% למחיר של 3.1 דולרים, כאשר המשקיעים מצפים לפרסום הדו"חות הכספיים של החברה היום בנעילת המסחר. החברה פירסמה לפני כחודש אזהרת רווח חמורה בה צפתה ירידה של 75% ברמת ההכנסות.

מניית צורן , זינקה 20.4% למחיר של 37.6 דולר, לאחר שפירסמה את הדו"ח הרבעוני אתמול. האנליסט ויקטור הלפרט פירסם היום המלצת "נייטרלי" למניה והוסיף כי הוא מודאג משלושה הפסדים רצופים של צורן. עם זאת, הלפרט, שסבור כי צורן תהנה מהגידול הצפוי בשוק הדי.וי.די, מסר: "אלמלא ההכנסות מריבית, היתה מדווחת החברה על הפסדים משמעותיים".

עוד עלו מניית די.אס.פי.ג'י שהוסיפה 12.7% למחיר של 23.1 דולר ומניית ואיו שזינקה ב-10.6% למחיר של 1.1 דולרים - שלוש החברות פירסמו את הדו"חות הכספיים שלהן אתמול ודיווחו על תוצאות חיוביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully