וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 431: המחלף במודיעין יהיה מוכן ב-2007, הכביש שיתחבר אליו - ב-2009

שרון קדמי

17.5.2006 / 9:11

החלמאות בה מתנהלים משרדי הממשלה היא דבר שכיח, אבל הפעם משרדי הממשלה הגדילו לעשות: אלו לא קידמו את סלילתו של כביש האמור להתחבר למחלף שהקמתו תסתיים בתוך כשנה



החלמאות בה מתנהלים משרדי הממשלה היא דבר שכיח, אבל הפעם משרדי הממשלה הגדילו לעשות: אלו לא קידמו את סלילתו של כביש האמור להתחבר למחלף שהקמתו תסתיים בתוך כשנה.



בימים אלה סוללת חברת נתיבי היובל (חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל) את כביש הרוחב 431, שעתיד לחבר בין מודיעין לראשון לציון, בהשקעה של 1.7 מיליארד שקל. במסגרת זו מקימה החברה מחלף גדול על כביש מספר 1 (ירושלים-תל אביב). הקטע האחרון של כביש 431 (כביש 431 העירוני), המחבר את מודיעין לכביש 431 ולכביש 1 דרך המחלף, נמצא בתחומי העיר מודיעין, ועל סלילתו אחראית המדינה. כיום קיים כביש זמני בין מודיעין לכביש 1, המשמש רק את הנוסעים ממודיעין לת"א.



על פי הסכם הזיכיון, נתיבי היובל תקבל תשלום מהמדינה מהיום בו תסיים את סלילת הכביש (כולל המחלף); זאת גם אם העבודות יסתיימו לפני תאריך היעד הנקוב בהסכם הזיכיון - סוף 2007. נתיבי היובל מבצעת את העבודות סביב השעון, ולפי ההערכות, היא תסיים את העבודות באמצע 2007. המדינה תתחיל לשלם תמלוגים לנתיבי היובל החל ממועד זה על אף שהסכם הזיכיון קובע תאריך מאוחר יותר, וזהו התמריץ שניתן לחברה. הסכום הנוסף שתקבל החברה בגין השלמת הפרויקט לפני תאריך היעד יהיה כ-60 מיליון שקל.



כאן מתגלה גודל החלמאות: קטע הכביש העירוני, שמחבר כאמור בין המחלף למודיעין, יהיה מוכן לכל הפחות ב-2009. התקצוב לתכנון הכביש ניתן רק לפני כשלושה שבועות. המשמעות היא שהמחלף, שעלותו כ-100 מיליון שקל, לא יוכל לשמש את הנוסעים בכביש 1 ממודיעין לירושלים ואת הנוסעים מירושלים ומת"א למודיעין.



האחריות על הכביש נמצאת בידי משרדי השיכון, התחבורה והאוצר, עיריית מודיעין ובאחרונה גם בידי חברת נתיבי איילון שקיבלה את האחריות לביצוע התכנון והסלילה. לדברי מקורבים לפרויקט, מדובר בסיפור קפקאי בו משרד ממשלתי לא הזיז את עצמו במשך שנים; רק ברגע האחרון נזכרו שנולד כביש ומחלף שצריכים להתחבר.



בכירים במשרד התחבורה הטיחו ביקורת במשרד השיכון, וטענו כי אלמלא קידם משרד התחבורה תוכנית שתתקן את האיוולת שנוצרה, המצב היה חמור הרבה יותר. "לא מדובר בדרך צדדית לכפר קטן, אלא בפרויקט של מיליארדי שקלים. חוסר התכנון והמחשבה זועק פה לשמים", ציינו. בכירים במשרד השיכון, שפיתוח מודיעין כולה נמצא באחריותו, טוענים כי ללא תקציב לא ניתן לקדם דבר, וכי התקציב לתכנון הכביש הגיע רק לפני שלושה שבועות בלבד.



בכירים באוצר תקפו את משרדי השיכון והתחבורה, וטענו כי רק באחרונה נזכרו המשרדים שיש גם כביש עירוני שאמור להתחבר לפרויקט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully