וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטליקס: המכירות זינקו ב-50%

שירלי יום-טוב

17.5.2006 / 11:46

המנכ"ל: "הפעילות העסקית שלנו נותרה איתנה ואנו ממשיכים קדימה באסטרטגיה שלנו"

חברת ריטליקס, המתמחה במערכות לניהול רשתות קמעוניות, רשמה ברבעון הראשון צמיחה נאה בהכנסות וברווחים, אך לא הצליחה לפגוע בתחזית השורה התחתונה של קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט. ריטליקס רשמה רווח (פרופורמה) של 3.6 מיליון דולר, 18 סנט למניה, בעוד שהתחזית הממוצעת היתה לרווח של 20 סנט למניה. הסיבה לכך פרוזאית למדי - שיעור מס אפקטיווי גבוה באופן חריג, בסך 600 אלף דולר מעבר לרמת המס הרבעונית הרגילה. החברה ציינה כי היא מצפה ששיעור המס האפקטיווי שלה יפחת ברבעון השני לשיעור הרגיל לפחות.

רילטיקס מכרה ברבעון שחלף ב-50.7 מיליון דולר, זינוק של 50% ביחס לרבעון המקביל ומעל לתחזית ממוצעת של 5 אנליסטים להכנסות של 49.3 מיליון דולר.

"ריטליקס פתחה את 2006 באופן חיובי בזכות התנופה שהשגנו בשנה שעברה", ציין בארי שקד, מנכ"ל ריטליקס. "התוצאות שלנו (פרופורמה) תואמות את התוצאות המסורתיות שלנו - עם רווח גולמי בשיעור 64%, רווח תפעולי בשיעור 9% ורווח נקי בשיעור 7%". שקד הוסיף כי "הפעילות העסקית שלנו נותרה איתנה ואנו ממשיכים קדימה באסטרטגיה שלנו".

התחזית השנתית של ריטליקס עומדת בינתיים על הכנסות של 225-215 מיליון דולר, צמיחה של כ-15%-12% ביחס ל-2004 ורווח נקי של 20-16 מיליון דולר, 80 סנט עד דולר אחד למניה, לעומת רווח נקי של 15.5 מיליון דולר בשנה שעברה.

עוד ציין שקד כי "במבט קדימה אל הרבעונים הבאים, אנו רואים ביקוש ליישומי התוכנה שלנו מצד קמעונאים ומפיצים. באופן מסורתי, ההכנסות שלנו מוטות יותר למחצית השנייה של השנה ואנו מצפים שמגמה זאת תימשך. אנו בטוחים שריטליקס נמצאת במסלול הנכון לשנה נוספת של צמיחה איתנה".

ברבעון הראשון נרשמה לראשונה הוצאה של 658 אלף דולר בגין ההטבה הגלומה באופציות לעובדים. בהכללת הוצאה זו ובתוספת הוצאות הקשורות בהפחתות הנוגעות לחברות שרכשה ריטליקס, היה הרווח הנקי 1.5 מיליון דולר, 8 סנטים למניה. אם משווים את הרווח פרופורמה (בניכוי הוצאות אלו) לרווח בשנה שעברה, הרי שמדובר בזינוק של 45% ביחס לרבעון המקביל.

ריטליקס רשמה תזרים מזומנים של 1.9 מיליון דולר מפעילות שוטפת וסיימה את הרבעון עם כ-65 מיליון דולר בקופתה. בעקבות עלייה של כ-5.5% במחיר המניה מתחילת השנה, נסחרת ריטליקס בת"א ובנאסד"ק לפי שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully