וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר: הבנקים יקבלו רבע מהמניות וימחקו חובות

אסף רותם

17.5.2006 / 11:43

טאואר חייבת חצי מיליארד דולר, ודיווחה על הפסד עצום של 203 מיליון דולר ב-2005. הריבית על החוב - 30 מיליון דולר בשנה

מניית טאואר מזנקת היום ב-7% במסחר בתל אביב, לאחר שנודע כי בעלי השליטה בחברה - החברה לישראל - מתקרבים להסכם שיסדיר את חובותיה העצומים של החברה לבנקים.

טאואר חייבת היום כחצי מיליארד דולר, אשר בין השאר הם תוצאה של מכירות מצומקות והשקעת ענק בפרויקט מפעל פאב 2, בו השקיעה יותר ממיליארד דולר. את 2005, לדוגמא, סיימה החברה עם הפסד בהיקף של 203 מיליון דולר, תחת הכנסות של 102 מיליון דולר.

ההסכם כולל שלושה שלבים, המעניין שבהם הוא ויתור של הבנקים על חלק מהחוב, בתמורה לכרבע ממניות החברה. בנוסף, טאואר תזכה לדחייה בתשלום הקרן לבנקים, כאשר במקביל החברה לישראל שבשליטת משפחת עופר תזרים לטאואר 100 מיליון דולר נוספים, לאחר שהזרימה מאות מיליוני דולרים עד כה.

חובותיה של החברה גררו הוצאות מימון כבדות והפסדים עמוקים. הריבית על החוב באה לידי ביטוי בהוצאה שנתית של כ-30 מיליון דולר, כאשר החזר הקרן, שאמור היה להתחיל בשנה הבאה, היה מוסיף למספר זה 50 מיליון דולר נוספים. כל זאת, כאמור, על חברה שברבעון האחרון של 2005 הכנסותיה הסתכמו ב-30 מיליון דולר - וגם זאת רק לאחר זינוק של 51% מהרבעון הקודם. זינוק זה הצית ניצוצות של התאוששות בחברה, היות שהחברה עברה גם לרווח EBITDA חיובי (רווח ללא מימון, מסים, פחת והפחתות), לראשונה מאז שהחלה בפרויקט מפעל פאב 2.

בטאואר מסרו כי "החברה אינה נוהגת להתייחס למהלכיה העסקיים ומדווחת כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully