וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 80% ברווחי סאן מיקרוסיסטמס ברבעון השני - דיווחה על רווח תפעולי של 134 מ' ד'

יהודה שויצר

19.7.2001 / 23:18

הכנסות החברה עמדו בתחזיות המונמכות והסתכמו ב-4 מיליארד דולר

חברת התוכנה סאן מיקרוסיסטמס הצליחה לעמוד בתחזיות המונמכות לרבעון השני עת דיווחה על רווח תפעולי של 134 מיליון דולר או 4 סנט למניה. עם זאת, מדובר בנפילה של 80% ברווח התפעולי לעומת הרבעון המקביל, אז דיווחה סאן על רווח תפעולי של 660 מיליון דולר. הכנסות החברה הסתכמו ב-4 מיליארד דולר, בהתאם לטווח הגבוה של התחזיות המוקדמות. ברבעון המקביל ב-2000 דיווחה החברה על הכנסות של 5.02 מיליארד דולר.

באזהרת הרווח שפירסמה בסוף מאי הודיעה ענקית המערכות מבוססות Unix כי היא צופה שהכנסותיה ברבעון השני יגיעו ל-3.8-4 מיליארד דולר, 600 מיליון דולר פחות מתחזיות האנליסטים. הרווח למניה, הוסיפה החברה, צפוי להיות 2-4 סנט למניה. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 6 סנט למניה. אזהרה זו היתה שנייה במספר השנה של החברה, לאחר שגם באמצע הרבעון הקודם, בפברואר, הזהירה סאן מפני ירידה בהכנסות וברווחים.

סאן תלתה את האשמה בביצועיה הדלים במצב הכלכלי הקשה. "הביקוש באירופה ירד יותר ממה שהערכנו לפני שישה או שבעה שבועות", אמר מייק ליהמן, סמנכ"ל הכספים של החברה, עם פרסום האזהרה. אך מבט מעמיק יותר בנתוני החברה מלמד כי בעיותיה אינן מסתכמות בחולשה ברמת המקרו.

המתחרה הגדולה IBM (סימול IBM) הגבירה את התמקדותה במערכות מבוססות יוניקס, ועסקות הענק שסיפקו לקוחות ממגזר הטלקום הולכות ונמוגות. במקביל, בטווח הארוך יותר, מאיימים מוצרים הפועלים על שבבי אינטל ועל מערכות ההפעלה "חלונות" לנגוס בנתח של סאן בשוק השרתים.

בעיות טכניות היו גם בעוכריה של החברה, בעיקר עיכוב של יותר משנה בהוצאת תחנות עבודה מסוג אולטרה-ספארק III. בתחילת החודש הודיעה סאן כי איתרה תקלה במעבדי "צ'יטה" המפעילים את תחנות העבודה היקרות שלה.

נפילה מתמדת בערך המניה

סאן נחשבה לאחד הכוחות הבולטים בשוק הטכנולוגיה של השנתיים האחרונות. המערכות מבוססות היוניקס של סאן נחשבו לאבני בניין עבור בניית רשתות עסקיות בעידן האינטרנט. עם נפילת שוק מניות הטכנולוגיה איבדה המניה יותר מ-78% משוויה בשנה שחלפה. היום נסגרה המניה במחיר של 14.4 דולר לאחר שנסחרה במחיר של 65 דולר לפני פחות משנה.

סאן מיקרוסיסטמס מספקת פתרונות, שירותים ומוצרים לרשתות מחשבים. החברה מוכרת שרתים, מערכות מחשבים ותוכנות הפעלה לרשתות מחשבים. מוצרי החברה נפוצים במגוון רחב של תחומים: בתעשיית הטלקום, הפיננסים, הממשל והחינוך. לסאן מיקרוסיסטמס מרכז פיתוח בישראל הממוקם בהרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully