וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה נגד אמדוקס הסתיימה ללא נקיטת הליכים

שירלי יום-טוב

17.5.2006 / 15:48

החקירה של הרשות לני"ע בארה"ב בחדש להטעיית משקיעים נפתחה לאחר אזהרת אמדוקס ביוני 2002 שגרמה לצניחה במניות החברה

חקירה פתוחה של הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) היא אף פעם דבר לא נעים, גם אם בחברה הנחקרת מעריכים שאין לה בסיס. כך היה בחברת אמדוקס, שהיתה תחת חקירה של ה-SEC מאמצע 2003 תחת החשד כי היא הטעתה משקיעים לפני פרסום אזהרת רווח לפני 4 שנים. אבל גם פרק זה הסתיים - אמדוקס שיגרה היום מסמך קצר ובו הודיעה כי החקירה נגדה הסתיימה ללא דרישה לנקיטה באמצעים משפטיים נגדה.

ביוני 2002 פירסמה אמדוקס אזהרה חמורה שהפילה את מניות החברה. החקירה התמקדה בשאלה האם הנהלת אמדוקס הטעתה את המשקיעים בעזרת פרסום תחזיות אופטימיות כמה חודשים קודם לכן.

החקירה לוותה גם בבקשות לתביעה ייצוגית מצד בעלי מניות. התובעים טענו אז כי אמדוקס ומנהליה הטעו בזדון את בעלי המניות והמשקיעים במסרים ובתחזיות חיוביות לגבי עסקי החברה, אגב התעלמות מכוונת מהמתרחש אצל לקוחות החברה.

אולם בסוף 2003 הגיע רמז לכך שחקירת ה-SEC עשויה להסתיים בלא כלום: בית המשפט הפדרלי בארה"ב פסק לטובתה של החברה, ודחה על הסף את הבקשות לתביעה הייצוגית שהוגשו נגדה. אמנם לא היה קשר ישיר בין פסיקת בית המשפט בנדון לבין חקירת ה-SEC אך הרקע לתביעה הייצוגית ולחקירת ה-SEC היה אותו בסיס עובדתי.

מאז עברו מים רבים בנהר ואמדוקס של היום היא אימפריית בילינג ופתרונות CRM, הנסחרת בשווי שוק של 7.6 מיליארד דולר ומכה את התחזיות מזה כמה וכמה רבעונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully