וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים

עומרי כהן

19.5.2006 / 23:30

מארוול ו-AMD הקפיצו את מדד השבבים בכ-3%. אמדוקס הוסיפה כ-4% לאחר העלאת המלצה למניה. טבע ממשיכה להיחלש

בוול סטריט התאוששו היום מדדי המניות מנפילות הימים האחרונים, ושבוע המסחר הסתיים בנימה חיובית, עם עליות חדות במניות השבבים. מדד נאסד"ק עלה ב-0.6% ל-2,193 נקודות, אולם בסיכום דו-שבועי ירד ב-6.4%. מדד דאו-ג'ונס הוסיף 0.1% ל-11,144 נקודות, אבל איבד בתוך שבועיים 3.7% מערכו, לאחר שהתקרב במהלך השבוע שעבר לשיא כל הזמנים. מדד S&P 500 עלה ב-0.4% ל-1,267 נקודות, אולם נותר נמוך ב-4.4% מרמתו לפני שבועיים. איגרות החוב הארוכות נסחרו בעליות שערים, והתשואה על האג"ח הממשלתית ל-10 שנים ירדה ב-0.019% ל-5.054%.

אתמול השלים נאסד"ק שמונה ימי מסחר רצופים של ירידות - הרצף השלילי הארוך ביותר שרשם מאז ספטמבר 1994 - בהן איבד 7% מערכו, לשפל של יותר מחצי שנה. גם דאו ג'ונס ומדד S&P 500 הידרדרו לרמות שפל של מספר שבועות, בעקבות את גל הירידות האחרון, אותו הסבירו בשווקים בחששות מפני האינפלציה בארה"ב, ומפני הצורך של הבנק הפדרלי המרכזי להמשיך ולהעלות את הריבית בארה"ב, כדי לשמור על יציבות המחירים. מנהל השקעות בכיר, הסביר אתמול לאתר MarketWatch, כי מתחילת השנה זכה שוק המניות האמריקאי לתמחור נדיב, הודות לתחזיות אופטימיות מדי בנוגע לאינפלציה הצפויה בארה"ב ולדרך הטיפול בה מצד הבנק הפדרלי המרכזי. אולם תחזיות אלו החלו להתערער בימים האחרונים, והמדדים החלו לרדת.

בחודשים האחרונים היו המשקיעים האמריקאים בתחושה שהבנק הפדרלי המרכזי נמצא רגע לפני הודעה על הפסקה של גל העלאות הריבית בארה"ב, אשר החל ביוני 2004. גם לאחר ההעלאה ה-16 במספר של הריבית בשבוע שעבר לרמה של 5%, נותרה הדעה הרווחת כי בסוף יוני יעשה הפד הפסקה, ויותיר את הריבית ללא שינוי, לראשונה מזה שנתיים. אולם, לאור עליות מחירי הסחורות בשבוע שעבר ונתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי, התגברו בימים האחרונים ההערכות, כי הפד עשוי להעלות את הריבית עוד 0.25% כבר בסוף יוני לרמה של 5.25%.

לפני כשבוע סיפקה יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, דל, נתונים מוקדמים לביצועיה ברבעון הראשון, שהיו נמוכים מהצפוי, ואתמול, לאחר סיום המסחר, חשפה את התוצאות המלאות, שהיו בהתאם לעדכון האחרון. דל סיימה את הרבעון עם צמיחה של 6% בהכנסות ל-14.2 מיליון דולר, אולם גם עם ירידה של 18% ברווח הנקי ל-762 מיליון דולר. (33 סנט למניה).

בנוסף, ציינה אתמול דל, כי בכוונתה לקצץ במחירי מוצריה ולשפר את שירות הלקוחות, במטרה להגדיל את שיעורי הצמיחה שלה. דל, אשר השתמשה עד כה במעבדים מתוצרת אינטל בלבד, גם הודיעה כי בכוונתה להשיק שרתים, אשר יופעלו באמצעות מעבדים של המתחרה העיקרית של אינטל, AMD. בתגובה להודעה, עלתה דל ב-2.6% ואילו AMD טיפסה ב-11.5%. בעקבות ההודעה, העלה בית ההשקעות CIBC את המלצתו ל-AMD, מ"תשואת חסר" ל"תשואת מגזר". אינטל הגיבה בירידה של 1.6%.

מניית יצרנית שבבי התקשורת, מארוול, זינקה ב-13.1%, לאחר שהחברה דיווחה אמש על תוצאות טובות מהצפוי ברבעון הראשון, אשר כללו צמיחה של 43% בהכנסות ל-521.2 מיליון דולר ורווח נקי של 75.3 מיליון דולר. בנוסף, סיפקה החברה תחזית הכנסות לרבעון השני, שעלתה על ציפיות האנליסטים. בתגובה, העלה בית ההשקעות קאופמן ברדרס את ההמלצה למניית מארוול, מ"החזק" ל"קנייה" ואילו אצל BWS פייננשיאל, הועלתה ההמלצה מ"קנייה" ל"קנייה חזקה". מארוול ו-AMD הובילו היום את מדד מניות המוליכים למחצה של פילדלפיה לעלייה של 3.2%.

חברת המחקר סטנדרד אנד פור'ס העלתה את המלצתה למניית אמדוקס, מ"החזק" ל"קנייה", לאחר כנס אנליסטים שערכה החברה הישראלית. "יש לנו כעת ביטחון רב יותר ביכולתה של אמדוקס להשיג צמיחה שנתית של קרוב ל-15% בשנה בהכנסות וברווח למניה", כתב האנליסט טוד רוזנבלות' והעלה את התחזיות לביצועי החברה ב-2006 וב-2007. רוזנבלות' גם העלה את מחיר היעד לאמדוקס מ-37 ל-43 דולר. בתגובה, עלתה אמדוקס ב-3.5% ל-38 דולר.

מניית ווקלטק, שאיבדה ביומיים האחרונים כ-8% מערכה, התאוששה היום בעלייה של 0.6% ל-6.6 דולרים. אתמול הודיעה החברה, כי תנפיק למשקיעים מוסדיים 935 אלף מניות לפני מחיר של 5.5 דולרים למניה ובתמורה כוללת של 5.1 מיליון דולר. בעקבות ההנפקה, יגדל מספר המניות של החברה ב-17%. כמו כן, קיבלו המוסדיים כתבי אופציה הניתנים למימוש ל-374 אלף מניות, לפי מחיר של 7.9 דולרים למניה. במקביל, דיווחה ווקלטק אתמול על השלמת פרישת פתרונות מתוצרתה, ברשת התקשורת של חברת הטלקום הירדנית, AmmanCall. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר.

טבע ממשיכה להיחלש, ואיבדה עוד 0.8% למחיר שפל של שבעה חודשים - 37 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully