וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם טורבוביץ דחה הצעת שרת התמ"ס להקים הרשות לסחר הוגן ולעמוד בראשה

הארץ

20.7.2001 / 8:50

הרשות לסחר הוגן מתוכננת לפעול מתחילת 2002, על פי מודל הרשות להגבלים עסקיים. טורבוביץ שימש כממונה על ההגבלים העסקיים והפך את הרשות לגוף משמעותי ביותר במגזר העסקי

מאת אורה קורן וחיים ביאור

יורם טורבוביץ דחה את הצעתה של שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק, להקים את הרשות לסחר הוגן ולעמוד בראשה. "אמנם היתה לי שיחה חטופה עם השרה בתחילת השבוע, שבה היא שאלה אותי אם אגלה עניין ברשות לסחר הוגן. השבתי לה מיידית כי אין לי כל עניין בכך. גם הפרסום בעיתון לא שינה את עמדתי", אמר טורבוביץ.

הרשות לסחר הוגן מתוכננת לפעול מתחילת 2002, על פי מודל הרשות להגבלים עסקיים. טורבוביץ שימש כממונה על ההגבלים העסקיים והפך את הרשות לגוף משמעותי ביותר במגזר העסקי. לאחר מכן שימש כמנכ"ל דיסקונט השקעות , והתפטר מתפקידו באחרונה, עם עזיבתו של אודי רקנאטי, יו"ר דסק"ש ויו"ר אי.די.בי.

עובדי התמ"ס מתנגדים להקמת הרשות

עובדי משרד התעשייה והמסחר מאיימים לטרפד את הקמת הרשות לסחר הוגן, שאמורה להיות גוף מרכזי בתחום ההגנה על הצרכן, שיהיה כפוף לתמ"ס אך עצמאי בפעילותו.

ראשי ועד עובדי התמ"ס, סוזי לוי וזמיר חייט, פנו אתמול להסתדרות עובדי המדינה בדרישה להכריז על סכסוך עבודה במשרד, כדי שבתום תקופת צינון של שבועיים יהיו העובדים רשאים לפתוח בשיבושים או שביתה.

בפניית הוועד נאמר שהעובדים דורשים לבטל את ההחלטה להקמת הרשות, העלולה להביא לחיסול מינהל סחר הפנים והמחוזות בתמ"ס, שיביא לדברי הוועד לפיטורי עשרות מעובדי המשרד.

בפנייתו להסתדרות עובדי המדינה הציג ועד העובדים עילות נוספות להכרזה על סכסוך עבודה, דוגמת ביצוע שינויים ארגוניים בתמ"ס, אף כי עדיין לא הושג סיכום לגביהם עם הוועד; דרישה לתוספת תקני רכב בעלות 1.7 מיליון שקל בשנה, במטרה להשוות את התקנים למקובל במשרדי ממשלה אחרים, ודרישה לקידום עובדים מתחת לדרגה 15 בסולם, מעבר למכסת הקידום העתידית ב-2001 או בשנים קודמות. הוועד גם מתנגד למסמך שנחתם בין הנהלת התמ"ס לבין החשב הכללי באוצר במאי 2001, לפיו התמ"ס יקבל תוספת לתקציבו תמורת ויתור על 20 תקני כוח אדם.

כן מתנגד הוועד לקיצוץ אוטומטי של תקני עובדים הפורשים לגמלאות, ודורש פרסום מכרזים למשרות שהתפנו וביצוע סיכומים שלא מומשו, הכוללים תוספות בגין כוננות ושעות נוספות לחלק מהעובדים.

סגן שרת התמ"ס, אלי בן מנחם, אמר בתגובה כי הצעד נבחן תוך תיאום עם העובדים וימשיך להתבצע בתיאום איתם ובהסכמתם. לפיכך, אמר בן מנחם, לא תהיה הכרזה על סכסוך עבודה. הוא הוסיף כי הגברת הפעילות בתחום הצרכנות תהיה חלק מצעד כולל לחיזוק פעילות המחוזות, שיתבצע תוך הוספת כוח אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully