וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר לאחר הסגירה: מסחר ער תוך ירידות במניות הטכנולוגיה המובילות

יהודה שויצר

20.7.2001 / 8:48

מיקרוסופט ירדה ב-4.5% עקב אזהרת הרווח; קומרס וואן רשמה ירידה של 15.5% על רקע דו"ח מאכזב

מסחר עירני במיוחד נרשם אמש לאחר הסגירה בוול סטריט, על רקע מבול הדו"חות של חברות הטכנולוגיה. מיקרוסופט , שהצליחה לספק את הסחורה בכל הקשור לרבעון השני ודיווחה על רווח תפעולי של 2.75 מיליארד דולר, עלייה של 8% ביחס לרבעון המקביל, פירסמה תחזית קודרת לרבעון הנוכחי.

החברה פירסמה אזהרת רווח לרבעון הנוכחי, שיסתיים בספטמבר, בה העריכה כי תרשום רווח של 39-40 סנט למניה, לעומת תחזיות של 45 סנט למניה. הכנסות החברה יהיו בטווח של 6-6.2 מיליארד דולר - מעט נמוך מהתחזיות להכנסות של 6.3 מיליארד דולר. מניות החברה ירדו על רקע האזהרה ב-4.5% במסחר שלאחר הסגירה.

קומרס וואן (סימול CMRC) נפלה ב-15.5% במסחר שלאחר הסגירה לאחר שהפסדיה הצליחו לעלות אפילו על התחזיות הגרועות של החברה. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 2.06 מיליארד דולר, 9.02 דולרים למניה. בהשוואה להפסד של 43.6 מיליון דולר, 28 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2000.

התוצאות של נורטל הצליחו להיות גרועות עוד יותר מהתחזיות העגומות שפירסמה. החברה דיווחה על הפסד עתק של 19.4 מיליארד דולר ברבעון השני, על רקע ירידה חדה בהכנסות. ההפסד למניה הסתכם ב-6.08 דולרים. הכנסות החברה ירדו ב-36% והסתכמו ב-4.61 מיליארד דולר, מעט גבוה מהתחזיות שסיפקה החברה להכנסות של 4.47 מיליארד דולר.

מניות חברת התוכנה סאן מיקרוסיסטמס עלו ב-3.7% לאחר שהצליחה לעמוד בתחזיות המונמכות לרבעון השני עת דיווחה על רווח תפעולי של 134 מיליון דולר או 4 סנט למניה. עם זאת, ראוי לציין כי מדובר בנפילה של 80% ברווח התפעולי לעומת הרבעון המקביל, אז דיווחה סאן על רווח תפעולי של 660 מיליון דולר. הכנסות החברה הסתכמו ב-4 מיליארד דולר, בהתאם לטווח הגבוה של התחזיות המוקדמות. ברבעון המקביל ב-2000 דיווחה החברה על הכנסות של 5.02 מיליארד דולר.

חברת המכירות הפומביות המקוונות eBay (אי.ביי) שדיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, עלתה ב-0.3%. החברה ציינה כי הרווח על בסיס פרופורמה ברבעון, לא כולל הוצאות חד פעמיות, הגיע ל-33.5 מיליון דולר, או רווח של 12 סנט למניה מדוללת - עלייה של 235% לעומת הרווח על בסיס פרופורמה ברבעון המקביל. תחזית האנליסטים של תומסון פייננשל פירסט קול היתה לרווח של 9 סנט למניה בלבד.

ברודקום, יצרנית השבבים שרכשה בשנה שעברה את הסטארט אפ הישראלי ויז'נטק, נפלה ב-6.8% במסחר שלאחר הסגירה, לאחר שזינקה אתמול ביותר מ-8%. עוד בלטה במסחר המאוחר גייטוויי, יצרנית המחשבים, שנפלה ב-9% לאחר הסגירה, לאחר שירדה ב-6% במסחר הרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully