וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-1.1%

שרון שפורר

21.5.2006 / 17:50

הפועלים ולאומי ירדו ב-3.7% ו-3.5%, בהתאמה. כי"ל נחתכה ב-3.5% על רקע הורדת המלצה. טבע ירדה ב-3.7% בעקבות פער שלילי

ירידות שערים בבורסה לני"ע בתל אביב ביום המסחר הראשון השבוע. זאת, אחרי שבשבוע שעבר הפגינה הבורסה באחד העם עוצמה, נוכח הירידות בעולם ושמונה ימים רצופים של ירידות בוול סטריט - שם איבד הנאסד"ק 6.4%. ביום שישי דווקא התאוששו הבורסות בניו יורק וחתמו בעליות שערים מתונות.

אולי זהו עיכול מאוחר של המגמה השלילית בעולם ואולי אלה הם הנתונים הממשיכים לזרום על צמיחת המשק (המדד המשולב של בנק ישראל עלה באפריל ב-0.7% ובבנק מדברים על האצת ההתרחבות הכלכלית) - המעלים חששות מהצורך בהמשך העלאות ריבית נוספות. ייתכן שמשפיעות גם התבטאויות של אנשי שוק ההון, כמו זו של יעקב ויינשטיין מאפיקים, שמדבר על אופוריה בשוק ההון. גם הקסאמים הנורים על שדרות תורמים את חלקם, ואולי פשוט מדובר במימוש טבעי אחרי רצף של עליות שערים. כך או כך - הירידות התחזקו מפתיחת שערי המסחר ועד נעילתם.

מדד המעו"ף ירד ב-1.1% ל-881.5 נקודות, אחרי שהוסיף כ-8% מתחילת השנה. מדד ת"א 100 ירד ב-1.5% ל-893.26 נקודות, אחרי שעלה בכ-10% מתחילת השנה. מחזורי המסחר היו ערים היום כבימי ראשון האחרונים והסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל.

במניות הדואליות - מגמה מעורבת. טבע, שהמשיכה לאבד גובה בליל שישי עם ירידה של 0.8% לשפל של שבעה חודשים - ופתחה בפער שלילי של 3.8% - ירדה ב-3.7% במחזור הגבוה באחד העם - כ-235 מיליון שקל. מנייתה של ענקית הפרמצבטיקה הישראלית לא מצליחה להתאושש מאז פרסום הדו"חות. אישור לתרופת האזילקט לטיפול בפרקינסון, שקיבלה בשבוע שעבר, לא סייע לה לעבור לצדו הירוק של המתרס. גם העלאת המלצה על ידי האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר שוקי הון, לא סייעה לה. הרשקוביץ סבור שהירידות האחרונות במניה מהוות הזדמנות קנייה.

בלידר שוקי הון סבורים גם כי כדאי לנצל את הירידות במניית ריטליקס, וממליצים עליה ב"קנייה" עם יעד של 30.5 דולר. האנליסט ערן יעקבי אינו מבין את ההתרגשות מדו"חות הרבעון החולף וסבור כי גם הם אינם גרועים כל כך. ריטליקס לא התרשמה וירדה ב-2.1%.

המלצה פושרת יותר סיפקו היום בלידר שוקי הון לפרטנר, עם צפי לרבעון שני חלש מהראשון עם ירידה בהכנסות. בכל זאת, המניה עברה מקפיצה חדה במהלך המסחר להתממשות של 0.6% בסיומו.

מניות שטראוס-עלית חתמו בעלייה קלה של 0.2%. זאת, למרות הורדת המלצה ל"תשואת שוק" על ידי בנק הפועלים, לצד נקיבת מחיר יעד של 49 שקל - גבוה בכ-9% בלבד ממחיר השוק. בבנק סבורים כי שיעורי הרווחיות של החברה עתידים לרדת בשנה הקרובה. מניות אסם המתחרה קפצו ב-2.1%.

בשבוע שעבר סבלו ענפי הנדל"ן והבנקאות מירידות שערים של 2% ו-4%, בהתאמה. היום המשיכו שני הענפים לאבד גובה ולהכתיב את הטון באחד העם עם ירידות של 1.9% ו-2.9%. גם מניות השורה השנייה - מדדי ת"א 75 והיתר 30 - שנהנו מתחילת השנה מתוספות של 16% ו-13% בהתאמה, התממשו היום ב-1.8% וב-1.5%.

בבנקים - מניית בנק הפועלים צנחה ב-3.7% במחזור של 140 מיליון שקל; מניית לאומי נחתכה ב-3.5% במחזור של 130 מיליון שקל; מניית המזרחי עברה לירידה של 1.2%; ודיסקונט, שבמהלך המסחר ירדה בכ-1%, סיימה ללא שינוי מן הפתיחה.

מקרב מניות הנדל"ן בלטו אלו של אפריקה ישראל עם עלייה של 2.5%, אחרי תוספת של 66% מתחילת השנה ואלביט הדמיה עלתה ב-0.5% במחזור של כ-17 מיליון שקל.

אלביט קיבלה היום המלצה חמה מיובל בן זאב מכלל פיננסים בטוחה, שהחליט להעניק לה המלצת "קנייה". בן זאב הציב לחברה מחיר יעד של 147 שקל, וכתב כי היא צפויה להביא להצפת ערך משמעותית באחזקותיה בתחום המלונות ובחברת המכשור הרפואי אינסייטק.

מניית אזורים נסחרה בירידה של 4.3% אחרי עלייה של 75% מתחילת השנה, בעקבות העליות בענף הנדל"ן כולו, כמו גם רכישתה הצפויה על ידי היזם החרדי שעיה בוימלגרין. אזורים דיווחה היום על עלייה של 80% בהכנסותיה ל-225 מיליון שקל ועל כך שהרווח הנקי קפץ פי 7 ל-64 מיליון שקל, הודות לשני מימושי נכסים גדולים בלונדון ובצומת גלילות. מניות אזורים ריכזו מחזור ער מהרגיל של כ-4.5 מיליון שקל.

עוד בענף - גולן מלאכת מחשבת, שבשליטת עודד דסאו, היתה אמורה לרכוש 50% מחברת אמד עד אמצע מאי תמורת 75 מיליון דולר - אולם דסאו לא מצא שותף שיסייע לו במימון העסקה. עסקה שנחתמה בראשי תיבות עם שעיה בוימלגרין - התפוצצה - ונראה כי דסאו עשוי היה לפספס את ההזדמנות. ואולם, היום נודע כי קרדן ואוסיף ירכשו את חבילת המניות, ולדסאו ניתנה אופציה לרכוש 30% מהנכס תוך 60 יום. מניות אוסיף נהנו היום מזינוק של 7% במחזור ער מהרגיל של 7 מיליון שקל.

על המסחר באחד העם השפיעו היום גם ירידות שערים במניותיהן של קבוצות האחזקות - דלק והחברה לישראל - שאיבדו 0.9% ו-2.6%, בהתאמה. בנוסף, משכה מטה גם מניית כי"ל שנחתכה ב-3.5% במחזור של 82 מיליון שקל - הרביעי בהיקפו - בעקבות הורדת המלצה ל"תשואת שוק" על ידי האנליסטית יסכה ארז מכלל פיננסים בטוחה. ארז סבורה כי מחיר המניה משקף שווי מלא של החוזה האופטימי עם סין, וקובעת לה יעד של 20 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully